F1: Informace o okruhu Hockenheimring
Přidal/a Lukas Viskot dne July 21 2010 23:05:34
Hockenheimring je se svýmy 4,574 km jednou z nejkratších tratí v šampionátu. V roce 2001 byl přebudován z legendární, více než 6 km dlouhé verze. V divizi A jej jezdsci objedou 33 krát a v divizi B 22 krát...
Novinka
Hockenheimring je vysokopřítlaková technická trať. nabízí dvě krátké a jednu dlouhou rovinku, jednu vlásenku a čtyři vysokorychlostní zatáčky. Celkem jsou zde 4 vhodná místa k předjíždění - v zatáčkách Einfahrt, Mercedes Arena, Sachs a konečně nejlepší místo na předjíždění a zároveň nejpomalejší místo na trati, vlásenka Spitzkehre. Před touto vlásenkou je nejdelší rovinka na trati (respektive velmi táhlá zatáčka) Parabolica. Na jejím konci se dosahuje rychlosti okolo 300 km/h. Zde je důležitý vysoký přítlak, aby bylo možné soupeře vybrzdit z větrného pytle.

Na tuto trať je nutný vysoký přítlak, protože se zde často brzdí na nízkou rychlost a vysoký přítlak nám razantně zkrátí brzdnou dráhu. Navíc si můžeme dovolit projíždět mnohem rychleji rychlými zatáčkami, především tou první a dvěma posledními. Především první zatáčka je velice tvrdý oříšek - je zde nezbytně nutné přesně trefit ideální stopu, a pokud možno projet tuto zatáčku bez kontaktu s vnitřním obrubníkem. Ten je poměrně vysoký, a s nestabilním nastavením zde snadno dojde ke smyku.
Trať je velmi hrbolatá a to vyžaduje vyšší hodnoty světlých výšek, jak vepředu tak vzadu. S tím souvisí i stabilita vozu, doporučuju nastavit rozložení hmotnosti dopředu. Snadněji se díky tomu bude korigovat vůz v případě, že trefíte v prvvní zatáčce vnitřní obrubník. Velmi nepříjemná je však i pasáž Mercedes Arena, která je také velmi hrbolatá a je tam nutné jet správnou stopou. Vysokou míru koncentrace vyžadují poslední dvě zatáčky, které se projíždějí jako jedna 180 stupňová zatáčka. Především nájezd do ní je velmi náročný a často bývá příčinou velké časové ztráty.
Protože jsou všechny čtyři rychlé zatáčky pravotočivé, je zde velmi namáhána levá strana vozu. Z tohoto důvodu jsou na tuto trať nejvhodnější střední a tvrdé pneumatiky, které se tolik nepřehřívají. Super měkká a měkká směs je vhodná pouze do kvalifikace, v závodě by se rychle přehřály a opotřebovávali se. Z tohoto důvodu se očekává strategie jedné zastávky v boxech.
Na závěr limity a omezení - Jediné místo, na které si dávejte pozor, je první zatáčka, konkrétně vnitřní obrubník. Můžete ho přejíždět všemi čtyřmi koly, ale nechci vidět, že ho někdo bude stříhat více než půl metru od bílé čáry.
Toť k této trati vše. Těšit se budu v pátek a v neděli na servru.