Pár informací o okruhu v Istambulu
Přidal/a Lukas Viskot dne May 30 2010 17:12:02
VC Turecka se jezdí od roku 2005. Trať je dlouhá 5 338 metrů a celkem ji objedeme 29 krát. narozdíl od většiny tratí se zde jezdí na levou ruku. Je to jeden z nejnáročnějších okruhů na pneumatiky.
Novinka






VC Turecka se jezdí od roku 2005. Trať je dlouhá 5 338 metrů a celkem ji objedeme 29 krát. narozdíl od většiny tratí se zde jezdí na levou ruku. Je to jeden z nejnáročnějších okruhů na pneumatiky.



Vzhledem k tomu, že se trať skládá z pomalých, středně rychlých i rychlých zatáček a tří rovinek, je zde velmi těžké nastavit vůz, především křídla. Obvykle se zde preferuje nižší přítlak, nicméně ani vysoký přítlak zde není vyloučen. Nejsou zde totiž příliš velké rozdíly v rychlosti u různých velikostí přítlaku a je třeba myslet hlavně na to, jestli budeme častěji bránit pozici před jezdcem, nebo na někoho útočit z větrného pytle.



Trať nabízí 4 vhodná míta k předjíždění. Hned v první zatáčce je možné vybrzdit soupeře, avšak není to snadné a je nutné přesně trefit ideální brzdný bod. Jezdec v ideální stopě zde má značnou výhodu, protože může brzdit později. Další dobré místo na předjetí je na začátku 2. sektoru v nájezdu do pravotočivé zatáčky. Po čtyřlomené zatáčce následuje jedna ze tří delších rovinek, na jejímž konci je rovněž dobré místo k předjíždění. Zde je však nutné mít nastavené auto tak, aby bylo v té čtyřlomené zatáčce schopno držet se těsně za soupeřem. to si žádá vyšší přítlak. No a poslední a nejlepší místo na předjíždění je před třemi nejpomalejšími zatáčkami na okruhu. Zde je nutné přesně trefit brzdný bod.


Na závěr limity průjezdů a výjezdů ze zatáček: nebudou se tolerovat časté přehnané výjezdy ze zatáček 5, 6, 7, 8 a 14. Přesdevším budu kontrolovat čtyřlomenou zatáčku č. 8. Kdo ví, že se do ní nevejde, musí ubrat. Co se týče zkracování, nebude tolerováno zkracování v zatáčce č. 9. Ostatní místa na trati jsou volně průjezdná.