F1: Představení Singapuru
Přidal/a Lukas Viskot dne September 23 2010 11:57:36
VC Singapuru je jediným nočním závodem v seriálu MS F1. Do kalendáře byl přidán v roce 2008. První závod zde vyhrál Fernando Alonso díky nechvalně proslulé aféře Crashgate...
Novinka
VC Singapuru je jediným nočním závodem v seriálu MS F1. Do kalendáře byl přidán v roce 2008. První závod zde vyhrál Fernando Alonso díky nechvalně proslulé aféře Crashgate.

Trať patří k těm kratším, měří 5.073 km. Během závodu zde jezdci ujedou nejvyšší počet kilometrů v celé sezoně. Jezdce divize A zde čeká 31 kol, jezdce divize B 21 kol.
Jedná se o třetí a poslední městskou Velkou Cenu.



Tento okruh je vysokopřítlakový, takže by jedno z křídel mělo být na maximální hodnotě (podle stability, u mě je to zadní křídlo). Dále se doporučuje nízký tlak v pneu, aby auto lépe sedělo po přejezdu nerovnostmi, kterých je na tomto okruhu opravdu hodně). Kvůli nerovnostem je také treba zvýšit dorazy a světlou výšku, aby auto neztrácelo stabilitu při přejezdu hrbolky. Dále se tu značně opotřebovávají pneumatiky, hlavně ty přední, proto je třeba zvýšit přední stabilizátor a tuhost pružin a tlumičů. TO ale neznaméná nastavit je na maximální tuhost, auto by pak bylo nedotáčivé.



Co se týče strategií, v divizi A přichází v úvahu víceméně pouze dvouzastávková strategie na střední směsi pneumatik, nebo jednozastávková strategie na tvrdé směsi. Boxy v Singapuru patří k těm kratším, takže se předpokládá vyšší počet zastávek. V divizi B přichází v úvahu pouze jedna zastávka v boxech.


Na této trati se dá snadno získat výhoda zkracováním zatáček. Proto nebudou tolerovány žádné průjezdy čtyřmi koly mimo trať. Především se nebudou brát žádné ohledy v druhé zatáčce Kdo si to tam zkrátí více než 5 krát bez následnéhozpomalení, dostane trest +15 sekund ke konečnému výsledku.