F1: První verze modu ke ztažení + návod jak na skiny
Přidal/a Lukas Viskot dne November 20 2010 19:45:42
Mod stahujte zde a nebo zde. po rozbalení zkopírujte složku rFactor vedle vaší složky rFactor.Je to první verze s nedokončenou fyzikou, jejíž update bude cca za 2 týdny (týden před prvním závodem zimního šampionátu). Po updatu, který bude za 2 týdny, bude již kompletní mod (bez skinů vozů) nahrán na server společně s okruhy, které se v těchto dnech budíou vybírat. Od teď běží třítýdenní limit na vytvoření skinnů jednotlivých týmů. Návod jak na to je v celé novince. První závod bude předběžně o víkendu 10. - 12. Prosince. SKINY posílejte až ve finální verzi, každé auto 9 souborů (i helmy, kombinézy jezdců atd).
Novinka
Pokud vytváříte skin poprvé nebo ještě nemáte s touto problematikou dostatek zkušeností, může se vám hodit pomůcka, kterou jsem pro tuto příležitost využil. Template týmu Brawn, který se překresluje do nové podoby, jsem celý předělal tak, aby každý díl vozu měl jinou barvu. Prvky, které mají texturu z obou stran, jsou navíc označené vyplněným kruhem uprostřed, aby bylo rozeznatelné, na kterou stranu prvku přiléhá textura s tímto označením.





Prvky s šedým pozadím jsou zpětná zrcátka (obrázek1) a zadní přítlačné křídlo (obrázek 2), prvky s bílým pozadím jsou prvky předního přítlačného křídla.
na těchto obrázcích je jasně zřetelné, kam která komponenta patří. Nutno dodat, že zdde chybí druhá strana vozu. První obrázek je jen jedna polovina vozu, ta druhá je totožná, až na převrácené textury. Originální templaty i templaty z těchto obrázků + obrázky v originální velikosti si můžete stáhnout zde.

Teď už víte, co je jaká část vozu. Jak ale začít? Jsou 2 možnosti. V templatech, které se dají stáhnout z odkazu který je výše, si můžete vybrat originální texturu Brawn GP nebo tu překreslenou a z toho si vytvořit vlastní texturu. Potom je nutné před DDS Converter konvertovat tento obrázek (nejlépe z formátu BMP nebo PNG) do formátu DDS a ten pak zkopírovat do správného místa (rFactor\GameData\Vehicles\RaceON2011\2009\2009\Teams\Brawn\jméno vašeho týmu). Potom když spustíte rFactor a vyberete svůj tým, měla by se zobrazit nová textura (někdy se nenačte hned, je proto nutné založit servr, na trati to už fungovat bude)

Druhá možnost je, že si template vezmete přímo z modu - nachází se ve složce rFactor\GameData\Vehicles\RaceON2011\2009\2009\Teams\Brawn\Brawn a jmenují se BRAWN_22, BRAWN_22EXTRA1 a BRAWN_22EXTRA2. Také můžete využít tytéž soubory, ale s číslem 23 - jsou stejné, jen mají jiné číslo vozu (druhý jezdec). Tyto soubory můžete buĎ otevřít v programu, ktery podporuje formát DDS (třeba photoshop), nebo konvertovat do jiného formátu přes DDS Converter (tento program funguje oboustranně).

DDS COnverter můžete stáhnout například ZDE
.

Pokud máte nějaké dotazy, pište.