Dvouhodinovka: bližší informace
Přidal/a Lukas Viskot dne February 11 2011 23:09:38
Již za 2 dny nás čeká předsezóní příprava do Octavia Cupu v podobě dvouhodinového vytrvalostního závodu. V této novince jsou veškeré důležité informace, které je třeba vědět. Pokud si myslíte, že v článku něco chybí, napište mi a doplním to. Veškeré informace jsou rovněž u mě.
Novinka
Prvně je třeba upozornit na fakt, že A1 Ring disponuje velice širokými obrubníky, které mohou motivovat k ostřejším průjezdům zatáček. Zvláště pak výjezdy v T1 a T3, kde jsou za obrubníky asfaltové zóny jsou v tomto ohledu kritické. Proto předem upozorňuju, že tato dvě místa budou po závodě zkontrolována. Nesmí dojít k nájezdu na umělou trávu, která se nachází za šedým pruhem (na obrázku ohraničeno červenou čarou). Za získání výhody se považuje i sebemenší přelétnutí tohoto šedého pásu, i tak je to už hodně benevolentní. Kontrola bude opravdu důsledná a za každé získání výhody v těchto dvou místech bude jezdec penalizován +1 sekundou k výslednému času.

Protože k získání výhod může dojít téměř ve všech zatáčkách na jejich vnitřku a kontrola by byla časově příliš náročná, bude se spoléhat na inteligenci a čest jezdců. Nicméně, u jezdců, kteří dokončí závod v rozestupu 20 a méně sekund od soupeře se namátkově podívám na některá kola. Toto se týká zatáček 3 (vlásenka), 5, 6 (obě táhlé doleva v 2. sektoru) a 8 (pravotočivá z kopce před boxy). Co se týče první a poslední zatáčky, tu si projíždějte jak chcete, vzhledem k tomu, že čím blíže k boxové zdi, tím více rizika pro auto. Co se týče výjezdů, tak kontrolovány budou pouze ty výše jmenované v T1 a T3, U ostatních můžete vyjíždět jak chcete.
Takže když to zhrnu: extrémní pozor na výjezd T1, T3, zbytek nemusíte řešit, dále bacha na vnitřky T3, T5, T6 a T8.

Dále, zejména pro nováčky v této lize, upozorňuju na fakt, že na tomto servru je nastavena Parc Ferme (nemožnost měnit nastavení vozu po kvalifikaci). Po kvalifikaci nebude možná žádná změna v nastavení, jediná vyjímka je palivo, které lze dotankovat. PF také přenese do závodu opotřebení pneumatik.

Dále připomínám harmonogram:
Kvalifikace: 18:40 - 18:55 (10 minut + 5 rezerva)
Warmup: 18:55 - 19:00
Závod: 19:00 - 21:00

Asistenti:
Doporučuje se všechno vypnout, každá asistence má negativní účinky, které značně zpomalují vozidlo. Jinak je ale povolená TC, ABS, spojka a automatické řazení.

Nakonec pár užitečných informací: Safety Car v závodě nevyjede, bude třeba minimálně 2 krát doplnit palivo, při nerespektování modré vlajky udělí hra automaticky penalizaci průjezdu boxy. Poškoditelnost vozů je 70%, spotřeba paliva a pneumatik je normální.

Jinak zde platí obecná pravidla tak jako ve všech ostatních sériích.

Na konce chci ještě podotknout, že nás po delší době pojede celkem hodně, a tomu je třeba přizpůsobit chování na trati. Závod trvá 2 hodiny, a opravdu ho nelze vyhrát v první zatáčce. Protože se jedná o samostatý podnik, přichází zde v úvahu pouze časová penalizace, popřípadě diskvalifikace ze závodu. Doufám však, že toto nebude nutné a všichni pojedete s rozumem.