Pozvánka na okruh Přidal/a Ondrej Juras dne May 12 2011 14:05:21Informace o trati která se jede tuto neděli
Novinka
Své první motoristické akce se město Most dočkalo nedlouho po druhé světové válce, když byl 25. května 1947 na trati kolem pivovaru odstartován první rychlostní závod motocyklů. O pět roků později se v Mostě uskutečnilo také první klání automobilů.
V průběhu dalších let se místa konání závodů často měnila, jezdilo se ve městě i v jeho těsné blízkosti a mostecké závody automobilů byly zanedlouho zařazeny do mistrovského kalendáře. První mistrovské body se rozdělovaly v roce 1965 na okruhu ve Stalingradské čtvrti. Na začátku sedmdesátých let se začalo o bojovat na okruhu, jenž byl vytyčen na komunikaci dálničního typu u nového vlakového nádraží. Trať v délce 3450 metrů získala velkou popularitu i v zahraničí a v roce 1979 se stala poprvé dějištěm jednoho z podniků prestižního seriálu závodů sportovních vozů a sportovních prototypů Interserie. Ovšem při stále vyšších nárocích kladených především na bezpečnost neměl klasický okruh příliš velkou naději na dlouhou existenci. Proto se začala na opačném okraji města stavět speciální závodní dráha. Její dobudování v roce 1983 definitivně uzavřelo dlouhou historii závodů na improvizovaných silničních tratích. Než byl před stotisícovou diváckou kulisou odstartován první závod na novém speciálním okruhu, konalo se v Mostě a jeho blízkém okolí od druhé světové války celkem 57 závodů, z nichž bylo 35 automobilových a 22 motocyklových.
Autodrom Most, tehdy ještě bezejmenný, se začal stavět v roce 1978 v místě bývalého povrchového dolu Vrbenský. Závodní okruh měl být součástí tzv. branně-sportovního areálu. Studii okruhu v roce 1976 vyhotovila skupina lidí vedená Václavem Paurem a zdá se až neskutečné, že návrh trati vznikal bez možnosti důkladnější prohlídky projektu některého ze zahraničních okruhů. Autoři návrhu trati sice absolvovali návštěvu německých autodromů Hockenheim a Nürburgring, při projektování však měli k dispozici pouze předpisy mezinárodních federací FIA a FIM a poznatky získané z odborného motoristického tisku a televizních přenosů. Opomenut při projektu nebyl ovšem žádný detail, porovnávány byly rychlosti různých vozů v jednotlivých zatáčkách a přitom se muselo vycházet z místních podmínek, které z velké části udávaly konečný tvar okruhu.
Parametry tratě:
délka tratě: 4222 m
šířka závodní tratě: 12 - 14 m
nejdelší rovina 792 m
nejkratší rovina 150 m
počet zatáček: 21
z toho 12 pravých a 9 levých
převýšení: 12,04 m
max. stoupání: + 2,8%
max. klesání: -3,2%
stoupání od startu: + 0,43%
směr jízdy: ve směru hodinových ručiček
pole position: vlevo