F1 2012: Tiskové vyjádření třech nejrychlejších v Austrálii
Přidal/a Lukas Viskot dne March 23 2012 23:09:37
1. Andrej Borotovský
2. Tomáš Dofek
3. Lukáš Viskot
Poznámka: Tiskové vyjádření může poslat kdokoliv, a to i za tým. Pouze pro první tři ze závodu je to však povinnost.
Novinka
1. Andrej Borotovský
Q1: Tak táto časť bola vcelku zaujímavá, ale myslím si, že svojou jazdou v tejto časti kvalifikácie som znechutil všetkým asi príjemný zážitok zo závodu. V prvej časti som zbytok poľa porazil o 1,2 sekundy(asi). Nemal som konkurencie.
Q2: Do druhej časti som si po zvážení šancí na PolePosition rozhodol zobrať strednú sadu gúm. Vyšlo to tak tak... 50 tisícin delilo odomna Viskota a tým som mohol vyštartovať do úvodu sezóny asi najlepším možným spôsobom.
Race: Andrej Borotovský: Závod sa vyvíjal pokludne. Viskotovi som ušiel na 1,5 sekundy a držal som to prvé 4 kolá, kým som nezahrial gumy. Akurát pán Viskot to v tej dobe dakde nezvládol a stratil viacej. Celý závod som si budoval náskok, šiel som vlastne iba sám proti sebe. Zamrazilo ma v závode 2x, keď ma chcel (asi) sabotovať krupička otočením rovno predomnou a v poslednom kole vyhlídal, keď ma jemne trafil pri brzdení do T3. Celkovo víťazstvo bolo príjemné, ale viac ako víťazstvo ci cením to, že som dal L. Viskotovy kolo. Je to skvelé zadosťučinenie za niektoré závody zo sezón minulých.
2. Tomáš Dofek
Neposlal vyjádření do stanoveného termínu a do Malajsie si odváží penalizaci +20 míst na startu.
3. Lukáš Viskot
Q1: Vzhledem k testům jsem očekával přinejmenším vyrovnanou kvalifikaci, avšak po zajetí času A. Borotovského přišlo rychlé vystřízlivění. Avšak dalo se to očekávat vzhledem k tomu, že Andrej jezdí bez asistencí. Z tohoto pohledu nebylo 2. místo zase tak zlé, a smířil jsme se s tím, že na víc než 2. to nebude.
Q2: Zde přišlo mírné zlepšení, i když to opět na 1. místo nestačilo. Avšak to mi nevadilo, šlo mi o to co nejvíce ušetřit pneumatiky.
Závod: Start se povedl dle očekávání, vzhledem k dlouhému prvnímu stupni jsem neočekával zázraky a zaměřil jsem se na udržení druhého místa. To se podařilo, a dokonce jsem se držel A. Borotovského. Brzy však přišla chyba a musel jsem se znovu prokousávat dopředu. Rychlost jsem na druhé místo měl, ale protože se mi pořád přehřívali pneumatiky, často jsem chyboval. Vyvrcholilo to ulomeným křídlem a poškozením zavěšením. V tu chvíli jsem si myslel že je konec, naštěstí to nebylo tak dramatické, a po opravě křídla se auto dalo víceméně ovládat, i když jsem musel korigovat mírné stáčení vozu. Potom jsem se více zapotil při dvou situacích: při dobíhání J. Valečka se přímo předemnou Jarda rozstřelil o zeď a hrozilo že se o něj rozbiju. Potom při objíždění Michala Strejcovského o kolo, kdy jsem ho při brždění dohnal a lehce do něj narazil. Naštěstí se i toto obešlo bez následků. Nakonec jsem byl rád, že jsem dokončil závod, i když s jednokolovou ztrátou - zde v Austrálii závody často nedokončuju, takže třetí místo beru jako úspěch. Náskok Andreje je však alarmující, a tak musím do Malajsie pořádně zapracovat na nastavení.