F1 2012: Tiskové vyjádření z VC Malajsie
Přidal/a Lukas Viskot dne March 28 2012 20:43:33
Andrej Borotovský (1. místo)
Lukáš Klvač (2. místo)
Jiří Níče (3. místo)
Tým Renault (4. a 9. místo)
Poznámka: Tiskové vyjádření může poslat kdokoliv, a to i za tým. Pouze pro první tři ze závodu je to však povinnost.
Novinka
Andrej Borotovský (1. místo)
Q1: Táto časť kvalifikácie mi náhodou vyšla nad plán. Očakával som omnoho vyššiu rýchlosť Lukáša, ale ten nakoniec nešiel na ďalšie merané kolá. Víťazstvo v Q1 som bral dosť s rezervou, keďže v testoch som vedel, že to až tak rúžovo nevyzeralo.
Q2: Tu som sa rozhodol aj s týmovým Kolegom urobiť strategické ťahy. Ja som svoje ostré kolo zajazdil na stredných gumách, čo ma stálo rýchlosť. Dlho som viedol, ale som si povedal, že možno to bude stačiť, keď že Lukáš mal +20 priečok trest. Nakoniec ma prekvapil Boško a vyfúkol mi pole-position o "prsia vietnamských dievčat". "Staroch" sa rozhodol iba odjazdiť inštalačné kolo, aby sa posunul v poradí vyššie.
Race: Závod začal umňa kľudne. Boško ulial štart a to mi výrazne pomohlo k prvému miestu. Tipujem, že uňho nervy zapracovali, keď že si vyjazdil prvý krát Pole-Position. Hneď som sa okolo neho prehnal ako hurikán. Následne som začal kontrolovať teplotu motora a otáčky, keďže sa na štarte výrazne prehrial (131°C). Tým som musel spraviť opatrenie, že úvod závodu musím odjazdiť s nižším výkonom, ako by som potreboval. To využíval Klvač, ktorý ma svojim výkonom absolútne prekvapil. Doslova sa ma držal ako kliešť. Po prvej zastávke v boxoch som sa zaradil za dvojicu Pokorný a Klvač. Standa ma brzdil asi 2 kolá a potom som ho šikovne predbehol po vonkajšej strane predposlednej zákruty. Hneď v nasledujúcom kole som dobehol i Klvača a na prvý pokus, i keď po miernom kontakte som sa dostal cez neho. Neviem, či mal nejaké problémy, ale jeho nájazd do zákruty do kopca bol viac než hrozný a preto som tak tvrdo zaútočil. V treťom stinte som už len kontroloval tempo a radšej som neriskoval, keďže boli na začiatku závodu problémy s motorom. Ten som odjazdil na najnižšej úrovni výkonu a došiel som si bezpečne po druhé víťazstvo v sezóne. Ešte chcem pochváliť Níčeho za skvelý výkon, ktorý predviedol v závode, že i z 22 miesta na štarte sa dá skončiť na bedni. Kebyže on a Viskot štartujú za mnou, tak by som pravdepodobne hral o 3. husle v tomto závode.
Ad Revidendum v Shanghaji
Lukáš Klvač (2. místo)
Q1 : Vzhledem k tomu že sem toho moc nenatestoval (k tomu že pojedu závod sem se rozhodl teprve v sobotu) tak sem neočekával naprosto nic . Nakonec sem se poměrně v pohodě dostal do Q2.
Q2 : Tam sem jel strategii že zajedu jeden čas a pojedu do boxů což mi stačilo na poměrně slušné 4. místo a to s hodně pošetřenými pneuatikami.
Závod : Start se mi jako většinou poměrně povedl a dostal jsem se na 3. místo a vzhledem k tomu že J. Boško dostal v 1.kole smyk tak sem se dostal už na 2. místo. Tam sem jel celkem v pohodě dokud sem ve 4. kole neudělal poměrně velkou chybu a dohnal mě S. Pokorný.S ním sem měl asi pětikolový souboj který skončil až po společné srážce který bylo ovšem podle mě závodní incident , ale tou srážkou sem si trošku poškodil zavěšení ale dalo se s tím celkem v pohodě pokračovat. Pak sem si jel zase svoje tempo a následně sem trošku později zajel do boxů , protože sem jel pouze na jednu zastávku a to se ke konci závodu ukázala jako velmi dobrá strategie která mě nakonec dostala na stupně vítezů.A vzhledem k tomu že se za mnou velmi urputně bojovalo , tak sem si budoval větší a větší náskok. S mírným odstupem sem na 2.místě dojel až do cíle.Je to pro mě obrovský úspěch a doufám že s novým týmem a stajovým kolegou budu mít stejné nebo třeba i lepší umístění.
Jiří Níče (3. místo)
Hodně jsem váhal, jestli mám vůbec startovat,F1 čky mi nikdy moc nešli,setup je pro mě španělská vesnice....
I přesto se kvalda docela podařila na 4. místo, ale pak jsem musel shodit rfactor do lišty a nešel nahodit zpátky, tak jsem musel restartovat. Díky tomu mě hra hodila až na 22. místo na startu, radost jsem z toho neměl, boužel vím jak jezdci vzadu zvládají průjezd T1 a to se taky potvdilo, by jsem rád že jsem odjel po svých.
Nebylo ode mě moc rozumné že jsem netrénoval závodní režim, gumy se po 8 kolech ojely a já musel brzo do boxu, celý závod jsem měl hodně pěkných soubojů, pořád se něco dělo.
Nejsem zvyklý plánovat strategii v boxech, což je pro mě poučení do příště, celý závod jsem se pohyboval mezi 3 - 7. místem, nakonec ani sám nechápu jak jsem dojel na bednu, možná trochu štěstí, pro mě je to fantastický výsledek v konkurenci 23 jezdců.
Sezonu určitě nepojedu celou, ale pár závodů určitě. Velké plus je počet startujících, asi je navnadila dnešní Velká cena v telce:D. A Abych nezapoměl, velká gratulace Andrejovi, nikdo na něj neměl, jsem rád že mi nedal kolo :D
Tým Renault (4. a 9. místo)
Q1: Cieľom oboch jazdcov bolo, dostať sa do ďalšej časti Q, podarilo sa to jednému z nich. Ján Boško si zabezpečil postup 7. miestom po prvej často. Tomáš Dofek mal na chrbte bremeno trestu, a tak snaha o postup do ďalšej časti bola pochopiteľne na jeho rozhodnutí. Nakoniec absolvoval pár kôl, ale nezapísal si žiadny čas.
Q2: Do tejto časti vstupoval, ako bolo už spomenuté, len jeden z pilotov. Pôvodný cieľ bolo kvalifikáciu neabsolvovať a ušetriť pneumatiky. Nakoniec sa však všetko zmenilo. Tím zacítil možnosť zaradiť sa do top5 na štarte a vyslal svojho jazdca na trať. Nakoniec v teame zavládlo prekvapenie. V prvom sektore bol Ján ešte o desatinu pomalší, avšak v druhom sektore mal náskok 0,150 s. V cieli to nakoniec bolo o vlások a s náskokom 0,013 si Ján Boško vybojoval prvú pole pre seba aj pre team Lotus Renaul GP.
Race: S pohľadu teamu bol závod úspešný. Obaja jazdci si pripísali body. Tomáš Dofek zajazdil perfektný závod a z chvostu poľa, nakoniec bojoval o stupeň víťazov. V súboji s Jířim Ničem, zašiel do boxov o niečo neskôr, vďaka čomu mal na konci pretekov čerstvejšie pneumatiky. Avšak nakoniec sa mu nepodarilo sa na Jířiho dotiahnúť. Konečné 4. miesto je určite úspechom a Tomáš vďaka tomu ostáva v celkovom hodnotení v top3. Po prvé body v tejto sezóne si prišiel aj druhý pilot teamu Ján Boško, ktorý nezvládol svoju hlavu. Odštartoval predčasne a musel ísť nútene na penalizáciu. Tým sa zaradil na chvost štartovného poľa. Nakoniec však doviedol svoje auto na 9. mieste a pre team tak doviezol bodíky. Lotus Renault GP mal na konci pretekov oboch jazdcov na bodoch. Tešíme sa na VC Číny.