F1 2012: Tiskové vyjádření z VC Bahrainu
Přidal/a Lukas Viskot dne April 27 2012 20:50:27
Lukáš Pohančeník (1. místo)
Zdeněk Vyhlídal (2. místo)
Jan Starý (3. místo)
Petr Cink (nedokončil pro poruchu motoru)
Force India (3. a 4. místo)
Novinka
Lukáš Pohančeník (1. místo)
Kedže som nemal takmer žiadne kolo odjazdené s plnou tak to pre mňa dopadlo dobre do Q1 som postúpil ľahko. Do Q2 som ani nechcel ísť a pošetril pneu ale kedže som videl že nikto nejde takmer Q2 tak som vyšiel ked Borotovský dal 1 pomalé kolo kôli štartovnej pozicií. Dal som 1 kolo kt. mi stačilo na 3 miesto s čím som bol spokojný.
Závod: V zahrievacom kole som spravil fatálnu chybu ked som sa snažil zahriať pneu tak som dal full plyn a ked som púšťal tak ma priam odpálilo do zvodidiel tak som musel zvoliť štart s boxov. Bol som skôršie rád ako by som mal byť sklamaný.
Tak som hned od začiatku nasadil stíhaciu jazdu a dobehol som štartovný rošt okrem 1 miesta na ktorom jazdil môj kolega. Mal som neskutočne na takýto závod predbiehacích manévroch. 1 stint sa mi veľmi páčil a po čase som sa dostal aj na 1 miesto ked bol J. Niče v boxov ked sa dostal za mňa cca 3 sekundy tak som mal gumy takmer mrtvé ale aj tak som bol rýchlejší ako on na nových čerstvých pneu.
ked som išiel do boxov tak sa predo mňa dostali asik 2 jazdci Niče a Kozák.
Kozáka som dobehol aj predbehol ale asik 5 kôl sme boli pri sebe kedže mal nízky pritlak a na rovinkách sa mi dokázal priblížiť nato aby ma na konci cieľovej rovinky atakoval. Potom som išiel okolo Ničeho ktoré auto bolo na trávniku odstavené s dymiacim motorom. Bola to škoda mohli sme mať dobré súboje a dobrý počet bodov do pohára konštruktérov. Potom som to dokrúžil do cieľa na 1 mieste. Neustále som jazdil pomalšie odosť a šetril som si brzdy. Bol to pre mňa 2 najlepší závod v lige hlavne 1 stint kde som si pekne zapredbiehal.
Tak sa uvidíme v Barcelone.
Zdeněk Vyhlídal (2. místo)
Neposlal tiskové vyjádření.
Jan Starý (3. místo)
Q1: Jasný cíl:postoupit. Tento cíl jsem splnil a byl jsem překvapený, že
jsem v Q1 byl v top 5. Toto umístnění mě velmi nabudilo.
Q2: Když jsem uviděl že moc lidí nechce zajet kolo, tak jsem toho využil a to i spolu s týmovím kolegou Andrejem a zajel jsem čas co stačil na 5 místo na startu, čož je dobré.
Race: Už v zahřívacím kole se stala věc, která ovlivnila závod a to když se vysekal L. Pohančeník. Tato příhoda ve mě a ještě víc v týmovém kolegovi vzbudila úžas.
Start: Snad nikdo nemůže říct, že ho měl dobrý, snad jen já z 5 na 2 místo.
Druhé místo jsem držel jen jak to šlo. Celý první stint se přeze mě nikdo nedostal a já zajížděl do buxů z druhého místa, což kdyby mi někdo řekl, tak mu řeknu, že je blázen.
Díky tomu že jsem musel jezdit hodně defenzivně v prvním stintu, tak jsem pneu zničil velmi brzo, takže bylo jasné, že pojedu na 2 zastávky.
Ve druhém stintu jsem se držel dobrých výkonů. Ukázalo se, že jsem měl zajet do boxů dřív, protože jse přede mě dostalo pár jezdců díky zastávce a byl jsem rázem 6.
Druhá polovina závodu byla divoká a často se měnily pozice.
V kole co jsem jel na poslední zastávku jsem byl předjet L. Pohančeníkem.
, ale i tak jsem zajížděl do boxů z 4 místa. Po zastávce jsem byl 5 a začal jsem tlačit na pilu, abych se přiblížil čelu.
V tu dobu jsem bojoval s Janem Boškem, který si ještě neodbyl zastávku.
Jak zajel do boxů tak jsem ho střihl a byl jsem 4 s náskokem nějakých 9-7 sekund na Jana Boška. V tu dobu už za ním byl i týmový kolega Andrej a pokoušel jse na něho dotáhnout.
Z ničeho nic jsem byl 3, protože J. Mráz uvařil motor.
Má situace byla velmy dobrá, protože jsem jezdil časi srovnatelné s J. Boškem.
V tento okamžik už jsem ucítil vůni bublinkového sektu a řekl jsem si v duchu: staroch musíš".
Po sledování rozetupů jsem si všiml, že bych ještě mohl dohnat Zdeňka Vyhlídala, kterého jsem stahoval nejdřív velice pomalu, ale v posledních kolech to byly sekundy.
Nic méně se toto nepovedlo, ale to už bych chtěl moc.
Nakonec jsem chtěl třetí místo a taky jsem si pro ně dojel.
Můj počin ovlivnila i jiná specifikace setupu něž zvolil Andrej, který si dal setup s poslední svou úpravou, což možná výsledky ovlivnilo víc, než by jsme si s Andym mysleli.
Musím poděkovat svému týmovému kolegovi za skvělé nastavení a za skvělí a hrdinský výkon v závodě.
Neposlal tiskové vyjádření v řádném termínu
Petr Cink (Nedokončil pro poruchu motoru)
Na závod v Bahrajnu jsem se těšil, protože ta trať mě docela sedla a pomýšlel jsem konečně po bodech.
Kvalifikace
Vyrazil jsem hned, jak to šlo, ale hned na začátku se udělal pořádný provoz a tak jsem musel nějakou dobu počkat. Poté jsem zajel svůj osobák, ale zatím to stačilo na 11. místo. Na konci jsem měl ještě jeden pokus, který mohl být možná tím postupový, jenže mi to překazil výjezd z poslední zatáčky, takže nakonec 12. místo, po penalizacích 7., takže spokojenost.
Závod
Start byl pro mě docela těžký a musel jsem se vyhýbat a tak jsem byl v nevýhodné pozici, ale nakonec jsem byl na 5. pozici. Jel jsem na strategii 2 pit stopů a to: SS,S,SS. Pak ale přišlo 11. kolo a kolize mezi mnou a Zdeňkem, která skončila mým nárazem do bariéry. Poté jsem ještě dokázal jet dál, ale už to bylo horší. O 6 kol později jsem musel odstoupit, kvůli poruše motoru. Nebyl jsem jediný, kdo měl potíže technického rázu, nakonec závod dokončilo 6 jezdců a to ještě se štěstím. Můj pocit ze závodu: Jelo se mi dobře jen ta kolize a porucha motoru rozhodla, ale už vím, že mám na to bojovat s konkurencí. Tak za 3 týdny v Barceloně.
Force India (3. a 4. místo)
Force India sprava celkovo ako tým:
Q1: V Q1 sme mali ciel jasny. Dostať sa do druhej časti kvalifikácie čo sa nám podarilo. Borotovský nezajazdil svoje najlepšie kolo, ale dostal sa ďalej. J. Starý bol prekvapený, keďže počas testov bol na tom biedne. Nakonec úspech.
Q2: V Q2 sme chceli urobiť len taktický ťah na posun vpred. Naše pomalé kolá nám zaistili 4. a 5. priečku na štarte.
Race: V závode sa spustila vlna smoly na Andreja a Vynikajúci začiatok J. Starého. Andrej dostal defekt v T2, keď si zalietal na zadku Standu Pokorného. Honza sa ocitol na druhom mieste a tak to bolo platné skoro celý prvý stint. Andrej zamieril do boxov a spravil chybu, keď omylom vypol obmedzovać a tak "vyfasoval" prejazd boxami ako trest. Staroch bojoval v predu neustále a držal sa na pekných bodovaných priečkach. Potom vďaka zhode náhod sa prepracoval naspäť na bedňu. Andrej medzi tým sťahoval strátu a dokázal sa tesne pred koncom vrátiť do závodu. Podarilo sa mu úspešne dostať cez Uchytila a Rezníčka. Na konci dobiehal Boška, ale tomu zhorel motor. Posledné 2 kolá boli jazdci Force Indie na 3. a 4. mieste. Tu vám prinášame prepis komunikácie, pretože týmová réžia je povolená:
A. Borotovský: Staroch, nepustíš ma na 3. miesto?
J. Starý: Počuj, však je začiatok sezóny a máš 3 výťazstvá, ale tak keď chceš, tak ťa pustím.
Potom prišlo odmlčanie oboch jazdcov až na koniec sa ozvalo:
A. Borotovský: Vieš čo, rozhodni to ty.
J. Starý: Chcem skončiť na bedni.
A. Borotovský: OK
Na to, ako boli rozložené sily v závode, sme s výsledkom nadmieru spokojný. I cez obrovskú smolu A. Borotovského a následne jeho vytrvalosťou a samozrejme Perfektným výkonom J. Starého si Force India pripisuje 27 bodov do poháru konštruktérov, čo je najviac, čo získal tým v Danej GP.
Ad Revidendum v GP Španielska