F1 2012: Představení okruhu Silverstone Přidal/a Lukas Viskot dne July 08 2012 02:17:50Na řadu přichází jedna z legendárních evropských tratí, kde se jel první oficiální závod F1...
Omluvenky pište zde.
Novinka
Silverstone je legendární trať s velmi bohatou historií. Jela se zde vůbec 1. VC světového šampionátu (1950). Během 60 let byl několikrát přebudován, naposlet letos. Byl značně prodloužen a to se dotkne snížení počtu kol závodu, z 30 na 26 v divizi A a z 20 na 17 v divizi B.
Silerstone je jedna z nejhrbolatějších tratí. Především nájezd na novou pasáž je hodně nechutný, nebýt toho hrbu v zatáčce, jistě by se dala projet naplno. Je proto nutné zaměřit nastavení vozu především na stabilitu. Proto doporučuju přesunout hmotnost úplně napředek, auto potom bude stabilnější a bude taky lépe zatáčet. Je také nutno zvednout dorazy a světlou výšku. Silvertone je vysokorychlostní trať, nicméně nová sekce vyžaduje mnohem vyšší přítlak než zde byl v minulých letech. Doporučuju zadní křídlo na maximum a přední doladit dle potřeby. Já mám vepředu 37. Jako kompenzace za ztracenou rychlost na rovinkách je nutné správně poštelovat převodovku, především poslední převody by měli být hodně krátké.
Trať nabízí spoustu vysokorychlostních zatáček, je tak trochu podobná Malajsii nebo Barceloně. Silverstone je velmi náročný na pneumatiky a do závodu se očekává především střední a tvrdá směs. Dvě nejměkčí jsou zde nesjízdné, jelikož se velmi rychle přehřejí. Očekává se zde jedna zastávka v boxech.
Na závěr omezení zkracování a protahování zatáček: Tolerováno nebude časté vyjíždění z první zatáčky. Zbytek si můžete projíždět jak chcete vzhledem k tomu, že jsou zde na mnoha místech retardéry, přes které opravdu nedoporučuju přejíždět.
Nakonec jeden technický problém tratě: Na okruhu jsou vadně udělané boxy, které nahlásil prozatím jen tým Red Bull. Jsou bez podlahy, takže z nich nejde vyjet. Proto všichni jezdci z postižených týmů, pokud se ještě najdou další, kteří do závodu nastoupí, budou muset jet trénink a kvalifikaci za jiný tým. Do závodu si potom vezmou svoje auta (v případě, že nepostoupili do Q2), a nebo si vezmou náhraddní vozidla VFR (což jsou kopie Red Bullů s jiným skinem). Jediný problém je, že dané týmy si nemůžou dovolit start z boxů, takže všechny jezdce těchto týmů varuju, aby si dávali extrémní pozor na zahřívací kolo. Prozatím to vypadá jen na problém týmu Red Bull.