F1 2012: Informace o okruhu Hockenheimring
Přidal/a Lukas Viskot dne July 22 2012 13:03:29
Hockenheimring je se svýmy 4,574 km jednou z nejkratších tratí v šampionátu. V roce 2001 byl přebudován z legendární, více než 6 km dlouhé verze...
Novinka
Hockenheimring je vysokopřítlaková technická trať. nabízí dvě krátké a jednu dlouhou rovinku, jednu vlásenku a čtyři vysokorychlostní zatáčky. Celkem jsou zde 4 vhodná místa k předjíždění - v zatáčkách Einfahrt, Mercedes Arena, Sachs a konečně nejlepší místo na předjíždění a zároveň nejpomalejší místo na trati, vlásenka Spitzkehre. Před touto vlásenkou je nejdelší rovinka na trati (respektive velmi táhlá zatáčka) Parabolica. Na jejím konci se dosahuje rychlosti okolo 300 km/h. Zde je důležitý vysoký přítlak, aby bylo možné soupeře vybrzdit z větrného pytle.

Na tuto trať je nutný vysoký přítlak, protože se zde často brzdí na nízkou rychlost a vysoký přítlak nám razantně zkrátí brzdnou dráhu. Navíc si můžeme dovolit projíždět mnohem rychleji rychlými zatáčkami, především tou první a dvěma posledními. Především první zatáčka je velice tvrdý oříšek - je zde nezbytně nutné přesně trefit ideální stopu, a pokud možno projet tuto zatáčku bez kontaktu s vnitřním obrubníkem. Ten je poměrně vysoký, a s nestabilním nastavením zde snadno dojde ke smyku.
Trať je velmi hrbolatá a to vyžaduje vyšší hodnoty světlých výšek, jak vepředu tak vzadu. S tím souvisí i stabilita vozu, doporučuju nastavit rozložení hmotnosti dopředu. Snadněji se díky tomu bude korigovat vůz v případě, že trefíte v prvvní zatáčce vnitřní obrubník. Velmi nepříjemná je však i pasáž Mercedes Arena, která je také velmi hrbolatá a je tam nutné jet správnou stopou. Vysokou míru koncentrace vyžadují poslední dvě zatáčky, které se projíždějí jako jedna 180 stupňová zatáčka. Především nájezd do ní je velmi náročný a často bývá příčinou velké časové ztráty.
Protože jsou všechny čtyři rychlé zatáčky pravotočivé, je zde velmi namáhána levá strana vozu. Z tohoto důvodu jsou na tuto trať nejvhodnější střední a tvrdé pneumatiky, které se tolik nepřehřívají. Super měkká a měkká směs je vhodná pouze do kvalifikace, v závodě by se rychle přehřály a opotřebovávali se. Z tohoto důvodu se očekává strategie jedné zastávky v boxech.