F1 2012: Tisková vyjádření z VC Japonska
Přidal/a Lukas Viskot dne October 11 2012 22:29:30

Zdeněk Petera (1. místo)
Andrej Borotovský (2. místo)
Jakub Kurtiš (3. místo)

Novinka
Zdeněk Petera (1. místo)

Q1 a 2: Můj cíl byl dostat se do Q2 a to se mi povedlo. Q2 jsem nechtěl jet protože jsem chtěl pošetřit gumy a jet 1 pitstop. Nakonec jsem si vyjel pole a byl jsem s pokojený.
R: Start se mi celkem povedl jediný Valeček měl dobrý start a dostal se v T1 vedle mě došlo tam k lehkému kontaktu a tak jsem se odporoučel na 2 místo, které my dlouho nevydrželo protože hned v 10 zatáčce mě předjel L.Pohančeník. A po 4 kole mi kolega dýchal na záda tak jsem ho pustil protože jsem se trochu zdržoval z J.Valečkem přede mnou, a myslel jsem že Andrej s ním bude mít více štěstí. Což se také potvrdilo tvrdým soubojem o 2 místo mezi Borotovským a Valeček v nájezdu do Casio Triangle ale Andrej byl úspěšný až v nájezdu do 1 zatáčky. Celý závod jsem jel absolutně v klidu a gumy držely taky dobře. Ale ke konci závodu se přece něco stalo mému kolegovy přestal pomalu fungovat volant a postupem času jsem ho v 32 kole předjel. Takže to bylo moje první pódiové umístění a vůbec první výhra po mém Comebacku do ligy Raceonline. Takže jsem absolutně spokojen se závodem.

A v příštím závodě zdar.

Můj kolega má titul jasný takže se Force India může začít oslavovat. A tímto chci poděkovat Andrejovi za pomoc s návratem do ligy Raceonline.
Ale slyšel jsem že Andrej uvažuje jestli v Lize bude nadále pokračovat takže mu tímto držím palce a doufám že bude další sezónu pokračovat tam kde má a to na Lize Raceonline. :)



Andrej Borotovský (2. místo)

Q1 a 2: Ciel nebol žiaden, keďže som mal +20 pozicii Grid Penalty.
R: Start som uplne zaspal. Absolutne som zabudol zaradiť jednotku a odlepil som sa asi o sekundu neskorej, ako som planoval. V prvých zákrutách sa nič extra nestalo, iba niekto mi mierne poškodil svetlo Pit Limiteru. Postupne som sa prepracovaval dopredu polom a v priebehu 4 kol som sa usadil na 2. mieste. Neskorsie som sledoval vyvoj straty na prveho Pohančeníka a keď som zbadal, že v 12 kole šiel do boxov, tak som vedel, že je čas na to dupnúť. Nakonec Pohančeník mal problém s Volantom a pohodlne som si udržiaval odstup na prvom mieste. Keďže som zbadal, že Kolega by sa mohol dostať na druhé miesto, bol som pred nimi len o 17 sekúnd. Nakoniec to, čo bolo Pohančeníkovy osudné sa skoro stalo i mne. Volant sa mi postupne vypínal a nevedel som zjavnú príčinu. Preto som dramaticky spomalil, aby som pripadne neutrpel tvrdý náraz do bariery. Niekolko kol pred cielom som zistil, ze to bolo sposobene zle zasunutym Force Feedback a pri zasunuti mi to trhalo presne v T1 ked som vyletel z trate a tym sa dostal cezomna tymovy Kolega Petera. Na konci zavodu som sa snazil ho dobehnut, ale neslo to, kedze mal cerstvejsie pneu ako ja. Na konci sme sa sice priblizili, ale na vyhru to nebolo. Je to po 5 rokoch double v Ostrej sezone a som za to vďačný, i keď som ten závod nevyhral.

Keďže som sa dnes dozvedel, že L. Pohančeník nemá čas ísť Yeongam, tym vlastne som aj Získal titul a dávam tým pádom priestor iným jazdcom na víťazstvo v závode. Budem nadalej spolupracovať s týmom Force India, ktorý som úspešne doviedol s J. Starým, J. Boškom a Z. Peterom k úspechu a posnažím sa im pomocť udržať prvé miesto v PK. Do závodu by som nastúpil iba ako Rezervný Pilot. Jediný plánovaný štart oznamujem v Sao Paulo.

To či končím v tejto lige definitívne po sezóne oznámim v najbližších dňoch. Chcel by som sa i tak Poďakovať všetkým v lige za krásne 4 roky závodenia, ktoré som si náramne užil a hlavne spoluprácu na tvorení modov a pravidiel do jednotlivých sezón s Lukášom Viskotom. Plánujem i nadalej vypomáhať v lige s problémami, ak budú nejaké a pri tvorení Modu na Rok 2013, ale to je hudba budúcnosti.

Ad Revidendum v Brazílií



Jakub Kurtiš (3. místo)

Q1- do Q jedna som siel s cielom skoncit v top 3 čo sa mi aj skoro podarilo tak som bol dost spokojny
Q2 - do 2 dva som sie stym sprawit hociaky cas bolo mi jedno či budem startovat 10 alebo 3 ale trosku som dufal ze budem aspon 5 na starte čo sa nestalo skoncil som 6 tak som bol sklamani musel som zmenit strategiu
Race- Do zavodu som siel dost opatrne prve kola maly hrozne casi a hlavne T1 a T2 som siel opatrne skoro som skoncil zavod lebo Jaroslav Hajek tam robil s prepačenim bordel. A tak nakoniec si to odskakal moj kolega Vladimir Maliar skoda . Potom som tempo zrychloval ale bol som moc pomaly lebo som mal totalne plnu nadrz aby som mohol boostovat aj na cislo 5 a tak ma jazdci obiehali bol som az 8 potom dofek odstupil bol som 7 alebo 6 newiem uz a potom ma obehol jurina a bol som 7 tak potom som prepol na boost 3 a siel som svoje tempo . Vedel som ze mozem skoncit pred ferrari len som si nebol isty ci idu na 1 PIT STOP alebo na 2 tak som ryskoval siel som čo to dalo zrazu som sa ocitol 5 a mal som pred sebou obe ferrari. Vyhlidala som stiahol dost rychlo a problem prejst ho som nemal. A potom bol na rade Jarek Valeček ten bol o niečo ryclejsi ale rbr mal nadstawene auto na zakruty nie na top speed tak som ho postupne stiahol a prisla 3 zakruta a nedobrzdil som tak jarek vyletel mimo trat tak som ho pustal pred seba čo sa mu chcem aj touto formou osprawedlnit PREPAČ. A zrazu som sa ocitol 3 sam som tomu neweril :D . A bol zamnou Vyhlidal lenže ten sprawil neaku chybu tak som mal 4sekundy nadskok ja som musel setrit motor čo som mal uz len 25% motora tak som ho posetril a s nasledkamy velkeho boostovania som obehol 2 ferrari ako som uz pisal. A posledne kola som siel opatrne aby som to dotiahol do ciela . Posledne kolo som chcel dat zo seba maximum aj sa mi to podarilo . A tak sa zrodil v tejto lige moje hystoricky prve podium sam som tomu neweril :D :D :D ale je to tak .