F1 2013: Mod a trackpack již k dispozici!
Přidal/a Lukas Viskot dne March 12 2013 09:20:44
V sekci download přibyla nová sekce F1 2013 (poznámka: abyste mohli stahovat, musíte být přihlášení). Je tam mod ve dvou variantách (stahujte pouze jednu!) a trackpack rovněž ve dvou variantách (opět stahujte jen jeden). Více o modu v novince

EDIT: Množí se informace o tom že to na serveru hází chybu. V novince je však napsáno, že mod tam zatím nahraný není! Je na něm stále původní neočesaná verze ze zimního šampionátu. Až tam bude mod, budete o tom informováni.

Novinka
Modem je nakonec F1 Total, který jsme testovali v zimním šampionátu. Jedná se o vysoce kvalitní mod, kterému bylo dopřáno pár upgradů. Zejména se to týká zahřívání pneumatik a jejich výdrž, v případě přechodné a mokré směsi došlo ještě ke zvýšení přilnavosti. Dále došlo k vylepšení chlazení motoru a zvýšení počtu velikostí chladiče. Rovněž byl vypnut SafetyCar a odstraněn plugin rF_HighVoltage, který způsoboval náhodné pády rFactoru. Znamená to, že nebude k dispozici KERS ani DRS, ale věřím, že většině z nás to udělá spíše radost. Z fyzikálního hlediska nedošlo k žádným změnám.

I nadále zůstává zaplé Parc Ferme (nemožnost změnit nastavení vozu, pokud došlo k zajetí ostrého kola v 2. části kvalifikace), jediná změna je v tom, že nyní můžete v kvalifikaci jet naplno, protože opotřebení pneumatik se nyní již nebude přesouvat do závodu. Čili závod jedete vždy s novými pneumatikami.

Teď pár čísel.

Ideální teploty gum:
Tvrdá: 110
Střední: 105
Měkká: 100
Super měkká: 95
Přechodná: 80
Mokrá: 60

Tvrdost směsí se liší v parametrech. Čím tvrdší, tím menší grip, ale vyšší ideální teplota, delší životnost, pomalejší zahřívání a širší pracovní okno (čili pneumatika správně pracuje v širším rozmezí teplot). Stejně jako loni i nyní nastane hranice, kdy začne prudce klesat přilnavost pneumatiky. Pro uživatele pluginů XD nebo rFDynHUD je to cca na úrovni 20% chybějící přilnavosti. na LCD displeji to odpovídá dvěma zbývajícím červeným čtveřečkům z šesti.

Teď něco k motoru. Ideální teplota je 120, kritická teplota, kdy se začíná ničit motor je 125 a každých dalších 2,5 stupňů se rychlsot ničení zdvojnáásobuje.
Maximální otáčky jsou 18000, kritické 17500 a každých 200 navíc se opět ničení motoru zdvojnásobuje. Není to ale takové terno jako v minulé sezoně, především díky boostu, který je nejúčinnější na úrovni 1 a počítá se s tím, že se na něj pojede po celou dobu. Dvojka a trojka je jen na šetření paliva, ovšem za cenu vysokého úbytku výkonu.

Pokud tedy nebudete podřazovat jako šílenci nad hranici 18000 otáček, neměl by nikdo mít problém. Akorát pomalá jízda nebo uvěznění v kačírku by mohlo přehřát a zničit motor.

Stejně jako v zimním šampionátu i nyní nás čeká proměnlivé počasí. RFE plugin, který jej zajišťuje, náhodně vygeneruje na každé období určité meteorologické podmínky, které tak již zůstanou. Pokud se tedy vygeneruje mokrý trénink, raději si přes Create založte svůj server a trénujte tam.

Vzhledem k počasí se délka závodu zkracuje na 50% a maximální délka trvání závodu je 1 hodina. K tomu ale bude docházet jen velmi zřídka.

Dále se ruší licenční systém, nyní se již nebude kontrolovat kolik kdo odjel před závodem na serveru kol.

Co se týče nahození modu a trackpacku na server, to nezáleží na mě, doufám ale že to tam bude do Čtvrtka.

Na závěr je ještě třeba dodat, že času na přípravu modu bylo kriticky málo, a tak není vyloučeno, že se ještě objeví nějaké ty mouchy, které bude nutné dovychytat.

V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte na mě nebo na admin tým F1 (Zoltán Šťavina a Petr Cink).