F1: Informace o VC Velké Británie
Přidal/a Lukas Viskot dne July 02 2010 11:02:32
Okruh Silverstone se letos dočkal znatelné rekonstrukce. Byl značně prodloužen a to se dotkne snížení počtu kol závodu, z 30 na 26 v divizi A a z 20 na 17 v divizi B...
Novinka
Silverstone je legendární trať s velmi bohatou historií. Jela se zde vůbec 1. VC světového šampionátu (1950).Během 60 let byl několikrát přebudován, naposlet letos. Byl značně prodloužen a to se dotkne snížení počtu kol závodu, z 30 na 26 v divizi A a z 20 na 17 v divizi B.



Silerstone je jedna z nejhrbolatějších tratí. Především nájezd na novou pasáž je hodně nechutný, nebýt toho hrbu v zatáčce, jistě by se dala projet naplno. Je proto nutné zaměřit nastavení vozu především na stabilitu. Proto doporučuju přesunout hmotnost úplně napředek, auto potom bude stabilnější a bude taky lépe zatáčet. Je také nutno zvednout dorazy a světlou výšku. Silvertone je vysokorychlostní trať, nicméně nová sekce vyžaduje mnohem vyšší přítlak než zde byl v minulých letech. Doporučuju zadní křídlo na maximum a přední doladit dle potřeby. Já mám vepředu 37. Jako kompenzace za ztracenou rychlost na rovinkách je nutné správně poštelovat převodovku, především poslední převody by měli být hodně krátké.


Tohle kolo má hodnotu 1:33.6

Trať nabízí spoustu vysokorychlostních zatáček, je tak trochu podobná Malajsii nebo Barceloně. Silverstone je velmi náročný na pneumatiky a do závodu se očekává především střední a tvrdá směs. Dvě nejměkčí jsou zde nesjízdné, jelikož se velmi rychle přehřejí. Očekává se zde jedna zastávka v boxech.


Na závěr omezení zkracování a protahování zatáček: Tolerováno nebude časté vyjíždění z první zatáčky, a potom ještě z poslední zatáčky v nové sekci Arena (to je ta, která se dá projet naplno, na videu čas 1:11). Zbytek si můžete projíždět jak chcete vzhledem k tomu, že jsou zde na mnoha místech retardéry, přes které opravdu nedoporučuju přejíždět.



Nakonec jeden technický problém tratě: Asi jste si všimli, že na videu není můj McLaren, nýbrž Force India. Na okruhu jsou vadně udělané boxy, které vyfasoval tým McLaren. Jsou bez podlahy, to znamená, že McLareny z nich nemůžou vyjet. Proto všichni jezdci z týmu McLaren, kteří do závodu nastoupí, budou muset jet trénink a kvalifikaci za jiný tým. Do závodu si potom vezmou svoje auta, protože místo pro zastávku už je v pořádku. Jediný problém je, že McLareny si nemůžou dovolit start z boxů, takže všechny jezdce McLarenu varuju, aby si dávali extrémní pozor na zahřívací kolo. O tom, za co pojedou jezdci McLarenu v trénincích a kvalifikace se rozhodne až podle toho, kdo bude chybět na servu.

Pokud blbnou i jiné týmy, týká se jich totéž