F1 2013: VC Číny-Tiskovky
Přidal/a Petr Cink dne April 18 2013 16:46:58
K tomu nemusím nic dodat, zkrátka 3 nejlepší borci po VC Číny a jejich vyjádření.
Novinka
1. Tomáš Dofek

Velká cena Číny,další z řady pro mě neoblíbených tratí.Trénink tentokrát nebyl nikterak důkladný,časy byly slibný a i přes o dost menší topspeed sem se setupem z minulé ceny příliš nehýbal.
Qualifikace se nesla v duchu prvně překlenout první část,potom provést předstartovní rituál,sotva sem na tu druhou část viděl,ale dobře mě tak.I přes důkladnou terminaci šedé kůry mozkové to bylo 1 místo s tuším i osobáčkem
Závod,Viskot měl penále hlavní tedy bylo přežít 1 kolo a jet si svoje v poklidu.Start nebyl dvakrát povedenej,ale uhájil sem před Eckerem a Cinkem 1 místo do t1,Ecker se pak ztratil,Cink nejel spatně,ale vzdaloval sem se mu.
Snažil sem se jet svoje a moc neblbnout a koncentrovat se na stopu a gumy.
V koncentraci mě pak udržoval velmi dobře jedoucí J.Jurina.Sice jsem byl pořád rychlejší ale udržoval mě v pozoru.Dále už moc nedělo jel sem na 2 stopy medium gumu a držela se docela statečně.Tudíž dokroužil jsem na 1 místě s přiměřeným naskokem na Jurinu.Viskotovi musím pogratulovat k 3 místu po startu z boxu.škoda že jsme nemohli svést pár soubojů,podle časů to byl pěknej souboj.Ale i J.Váleček, jel velice pěkně.
Do další VC musím zapracovat na maximálce vozu na rovinkách,a možná si i zkusit ofensivnější strategii než doposud čistě pragmatickou a defensivní.
Doufám v návrat páně Borotovského,tak snad bude příště o čem referovat a závody začnou mít pro mě ten správný říz.Děkuji všem zůčastněným.
Jinak pro doplnění,někdo mě pouštěl o kolo na té dlouhé rovince,já samozřejmě chtěl využít jeho větrný pytel.Natěstí jsem z něj vyjel dostatečně brzy,bo ta duše dobrá mě chtěla pustit prudkým ubráním plynu,ale já jsem málem zahákoval jeho pravý zadní kolo.Proto pokud pouštíte o kolo nejlíp se o toho rychlejšího nestarejte,von si cestu nande,lpopřípadě neubírejte plyn v závodní stopě,tam to nečekám
Tož to je vše Dof

2. Jakub Jurina

Na závod sem se těšil jako na každý jiný. Čínu zrovna nemám moc v lásce, ale i tak sem
si v kvaldě vyjel můj standard (5-10. místo), teď to bylo myslím že osmé.
Před závodem sem vůbec nevěděl, jaký pneu použít. Nakonec sem použil medium a bylo to
podle mě správné rozhodnutí. Start sem měl dobrý, z osmé pozice na třetí není špatný :D
Pak sem ještě předjel Petra a byl sem druhý. Tady sem se držel celý závod, dá se říct.
Byl to docela klidný závod, až na rozhodnutí, kdy bych měl jet pro čerstvé pneu.
v osmém kole sem chtěl jet na výměnu, jenže sem si řekl, že to ještě kolo vydrží.
Ale v půlce kola mě gumy vůbec neposlouchali a já myslel, že skončim v kačírku.
Nakonec to dopadlo dobře, s 2. flekem sem vůbec nepočítal, takže spokojenost tu
je. Nashledanou v Bahrajnu :)

3. Lukáš Viskot

Okruh v Shanghaji patří mezi mé spíše neoblíbené tratě, a tomu také odpovídala poněkud odfláknutá příprava v řádu několika málo desítek odjetých kol.
Nicméně se mi dařilo jezdit konzistentně a tak i s ohledem na to, že Andrej Gacik, který je rovně velmi rychlý startoval také z boxů, byla mým cílem bedna.
Kvalifikaci jsem tedy vynechal, pouze jsem se v ní zaměřil na trénink nájezdu do boxů.

Závod byl celkem poklidný, měl jsem před sebou volnou trať a všechny soupeře dojížděl postupně. Nikdo nekladl větší odpor, asi i díky tomu že se mi úspěšně dařilo šetřit gumy a měl jsem je v lepším stavu než zbytek (jel jsem na střední směsi).
Moje strategie byla M-M-S, co se nakonec ukázalo jako téměř ideální řešení, byť na měkkých gumách bych nakonec zvládl i druhý stint. Nicméně i tato strategie posloužila svému účelu a já konečně dojel pro první bednu. Cíle mám určitě vyšší, ale vzhledem k okolnostem je to velmi dobrý výsledek.
Ani ztráta na Tomáše Dofka nebyla nijak katastrofální vzhledem k odfláknuté přípravě, startu z boxů a ztrátou za jezdci které jsem musel předjet.

Těším do Bahrajnu, který patří mezi mé nejoblíbenější tratě.