F1 2014: VC Monaka-Report
Přidal/a Petr Cink dne June 14 2014 03:05:09
Red Bull i přes dlouhé vedení neudržel Mercedes za zády.

Víc v novince.
Novinka
Monako je známo jako jeden z vrcholů sezony a proto se chtěl každý předvést. Nečekaně na poslední chvíli nemohl nastoupit tým Sauber a tak favority na vítězství byly týmy Mercedes a Red Bull. Debut měl tým Toro Rosso a všichni nevěděli co od tohoto týmu čekat.

Startovní listina

1. Lukáš Pohančeník
2. Maroš Pálfi
3. Pavel Jiránek
4. Jakub Kurtiš
5. Zdeněk Vyhlídal
6. Vladimír Maliár
7. Jarek Valeček
8. Petr Cink
9. Michal Kuca

Největší překvapení se stalo v zaváděcím kole. Lukáš Pohančeník zastavil na začátku 3. sektoru, kvůli technické závadě. Naštěstí se mu podařilo odstartovat z boxů.

Po startu se ujal vedení Maroš Pálfi a spolu s Pavlem Jiránkem ujeli zbytku pole. Hned v první zatáčce jsme měli první ránu dne. Vladimír Maliár se po tlačenici s dvojcí Ferrari dostal až do bariéry. O kolo později odstoupil na následky kolize.

Bitva se odehrávala uprostřed pole kde byli oba jezdci Ferrari, Jakub Kurtiš a Petr Cink. Souboje to byly zajímavé, jenže jak se dalo v Monaku čekat, začli se objevovat chyby. První z nich vyrobil Petr Cink, když nedobrzdil do první zatáčky a ztratil nějaký čas. O pár kol později ho napodobil Zdeněk Vyhlídal.

Mezitím ze závodu odstoupil Michal Kuca, který po sympatickém výkonu nezvládal nástrahy okruhu. 9 odjetých kol v Monaku je ale dobrá zkušenost do příště.

Ani zastávky v boxech nenabídly moc změn v pořadí. Proto se muselo rozhodovat na trati, což diváci ocenili. V předposlední zatáčce pak došlo k problémům Zdeňka Vyhlídala, který si po smyku poškodil brzdové destičky. Následně havaroval když vyjížděl z boxů. ''Vůbec jsem po tom smyku nevěděl, že to bylo tak závažné poškození, proto ta rána byla velmi nečekaná'', řekl Zdeněk po závodě.

Pak se začalo pole roztahovat a uklidňovat, přesto Petr Cink stále dostával diváky do varu. Po zranění, které si způsobil během pauzy mezi Barcelonou a Monakem, nikdo nečekal, že tam kde všichni jezdili opatrně, tak tam Petr jel dosti divoce. Někdy i málem líznul zeď. To se mu nakonec i povedlo, kde trochu napodobil Michala Kucu a podobným způsobem se poškodil přední křídlo. Tím ztratil možnost bojovat o lepší příčky.

Zpátky na čelo, kde se Maroš snažil všemi způsoby si uhájit vedení, jenže to se dařilo pouze 29 kol, pak se přiřítila kometa jménem Lukáš Pohančeník a nakonec se před Maroše dostal. Pak už Maroš neměl šanci reagovat a musel přijmout porážku.

V cíli se tak radoval z vítězství Lukáš Pohančeník před Marošem Pálfim a druhým jezdcem Mercedesu Pavlem Jiránkem. Uvidíme jak se povede jezdcům v Montrealu, kde je slibována větší účast.

VÝSLEDKY
1. Lukáš Pohančeník

2. Maroš Pálfi
3. Pavel Jiránek
4. Jakub Kurtiš
5. Jarek Valeček
6. Petr Cink
7. Michal Kuca DNF
8. Zdeněk Vyhlídal DNF
9. Vladimír Maliár DNF


TISKOVKY

1. Lukáš Pohančeník

V kvalifikácií som nemohol zájsť rýchle merane kolo ale nakoniec sa mi to podarilo a štartoval som s pole positon.

V zahrievacom kole som mal stále zaradenú sedmičku a šteloval som si nejaké veci a nejako som pred tunelom jemne tukol a mal zničený záves. To znamenalo štart z boxov. musel som doháňať veľkú stratu ale kedže som bol o 2x. na kolo rýchlejší tak to nebolo také hrozné. Musel som ísť veľmi rýchlo a k tomu ani neškriabnuť zvodidlá čo sa mi podarilo a cez celý race som nepoškodil vôbec auto. Po odpikaní prvej zástavky v boxe prebehlo vše ok ale hned po výjazde som vypol obmedzovač správne a nezmyselne mi to dalo prejazd boxami čo ma stálo až 15 a mono viac sekund. Cez závod som mal 2-3 kola problémy sa dostať cez Jakuba Kurtiša kt. bol pomalý ale nebolo moc kde. Vyhral som zo štartu s boxov čo je 2 krát čo sa mi toto podarilo v lige. Naposledy to bolo v Bahrajne 2012 takže toto sa pripíše k naj. závodom v kariere ešte ked to bolo v monaku. Nasleduje Canada kde som debutoval pred 4 rokami. Na túto trať veľmi dobre spomínam.

2. Maroš Pálfi

Nečakane som štartoval z prvého miesta, kedže Lukáš sa asi bál čo by sa mohlo stať v T1 (zbabelec xD). Štart prebehol hladko, nepustil som pred seba nikoho. Už od prvého kola spolu s P. Jiránkom sme si budovali náskok pred ostatnými. Na prvé zastávky sme prišli spolu v jednej sekunde, asi to nešlo všetko podľa jeho plánov a po chvíli sa niekde stratil. Potom už nebol nikto okolo mňa a začal boj na diaľku s druhým Mercedesom, Lukášom. Ako som tak rátal, stále mi vychádzalo, že ma na konci závodu dobehne a tak sa aj stalo. Asi 9 kôl pred koncom okolo mňa prefrčal akoby sme nejazdili rovnakú sériu. Gratulujem všetkým ktorým sa podarilo dôjsť tento ťažký závod. Uvidíme sa v Kanade.

3. Pavel Jiránek

Kvalifikace :
Tak Kvalda byla o tom zda se dostanu před Palfiho nebo ne. Nakonec rozhodla má chyba v poslední šikaně, což mě stálo druhé místo na roštu o pár tisícin. Škoda, ale i tak sem splnil to na co sem si věřil.

Závod :
Pohi se rozflákal rovnou v zavádějícím kole, takže ho čekal start z boxů. Zůstali jsme tedy já a Pálfič. Škoda, že sem se v kvaldě přeci jen před něj nedostal, závod by tak byl mnohem zajímavější. Zvolil sem opatrnou taktiku, možná zbytečně až moc, čehož Palfi dokázal využít a pomaličku se ode mě vzdaloval. Pak začlo pršet, což je pro mě mor, ačkoliv auto celou trať drželo jak přibitý tak v předposlední zatáčce zcela nepochopitelně ustřelilo a skončil sem v bariéře s urvaným křídlem .. Podobně na tom byl i Palfi, jenže ten měl pravděpodobně boxy připravené, takže odjel podstatně dřív než já … mě tam drželi 22s a navíc mechanici zjistili závadu na omezovači rychlosti, takže mě čekal průjezd boxu, čímž sem ztratil celý závod. Stejnou závadu omezovače měl pochopitelně i stájový kolega, takže i on si dal jedny boxy navíc. ( inženýři slíbili do příštího závodu novou verzi softwaru omezovače ). Pohi pak předvedl svou mimozemskost a stačil ještě Palfiča předjet. Já sem prakticky dojel osamocen se závodníkem za mnou o kolo a se závodníkem přede mnou okolo. První dva závody sem skončil pátý, další dva čtvrtý, teď sem třetí, tzn. další závod očekávám znovu třetí místo a pak už zbývá jen 2x druhé místo … první místo asi nevyjde, všichni víme proč … :D Zdar v Kanadě !!

STALO SE

Red Bull

Tým byl s Marošem nad míru spokojen, ale i tento výkon jim na Lukáše nestačil. Red Bull do Montrealu zatím potvrdil vůz Maroše. Co bude s Tomášem se zatím neví jistě.

Mclaren

Nedávné změny v sestavě způsobili to, že měl tým teď pauzu. Do Kanady už potvrdilo nováčka Martina Vyhlídala, který už v Monaku testoval a získával zkušenosti ještě před závodním víkendem.

Ferrari

Tentokrát se snažili opatrně dovést oba vozy do cíle. Podařilo se to jen na půl. V Kanadě si to budou chtít vynahradit, ale i tam to nebude jednoduché.

Mercedes

Neni moc co dodat, opět spokojenost, opět oslavy. V Kanadě budou favority, ale očekává se, že to nebudou mít zadarmo a možná by se mohlo udít i nějaké to překvapení.

Lotus

Petr opět bodoval, ale napřed musí doléčit zranění. Do Kanady sice potvrzený je, ale otazník je nad kolegou Viskotem, který předpovídal svůj návrat už na tento závod, ale od té doby žádné nové informace.

Williams

Tento tým potvrdil do Kanady Michala Strejcovského, který tak po delší době usedne do svého monopostu. Bude ale sám, protože Martin Řezníček bude muset si dát pauzu a tým se obává, že se vrátí až v Září.

Force India

Tentokrát nejel ani trénující Schenel, na další závod zatím nebyl potvrzen ani jeden z jezdců tohoto týmu.

Sauber

Teď sice nejeli, ale v Kanadě už pojedou zase komplet. Budou tedy další konkurencí pro Mercedes.

Toro Rosso

Debut tohot týmu v letošní sezoně se vydařil, i když Vladimír odstoupil brzy, tak přesto byl tým spokojen. V Kanadě by měli opět nastoupit.

Caterham

Na to, že je Michal v týmu sám předvádí na nováčka sympatický výkon. Uvidíme kdy se mu podaří dojet do cíle, možná už v Kanadě.

Marussia

Tento tým prozatím nemá žádného jezdce, proto ho na okruhu nějakou dobu pravděpodobně neuvidíme.

Příští závod se pojede na zajímavém místě a to na okruhu v Montrealu, kde je slibována větší účast než v Monaku a proto očekávejme zajímavý závod. Do té doby se mějte.