F1 2014: VC Kanady-Report
Přidal/a Petr Cink dne June 28 2014 12:56:19
V dešti zdramatizovaném závodě vyhrál Mercedes.

Více v novince.


(Videa nahradily fotky)
Novinka
Do Kanady se hodně jezdců těšilo a tak se jich sešlo dost, přesto že ještě někteří se omluvili.

Po mokrých trénincích chtěli jezdci suchou kvalifikaci. Nakonec jejich přání bylo vyslišeno. Z první části nepostoupili jezdci od kterých se to spíše čekalo. Nakonce boj ve druhé části byl poměrně zajímavý.

STARTOVNÍ ROŠT
1. Lukáš Pohančeník
2. Andrej Gacík
3. Maroš Pálfi
4. Ján Boško
5. Jarek Valeček
6. Jakub Kurtiš
7. Zdeněk Vyhlídal
8. Vladimír Maliár
9. Petr Cink
10. Michal Strejcovský
11. Ted Zíka
12. Tomáš Jankovič
13. Martin Vyhlídal
14. Martin Kuca
15. Viktor Schenel

Star proběhl v pořádku. Nejlépe se, tak trošku nečekaně, odlepil Zdeněk Vyhlídal. V Prvních zatáčkách došlo pouze k jedné kolizi a to když Tomáš Jankovič najel na zadní křídlo Michala Strejcovského, který měl menší potíže. Tento incident bude ještě v následujích dnech šetřen.



Poté se jezdci dali do skupinek a začlo se bojovat. A někdy se bojovalo až moc, to dokázala dvojice Strejcovský-Maliár. Tento incident bude také v příštích dnech šetřen.



Tato kolize už tak poškodila vůz Michalovi, že už nakonec sám skončil ve zdi a to překvapivě na rovince.



Pak přišli první zastávky v boxech, po kterých se moc pořadí neměnilo. Za zmínku ale stojí trest průjezd boxy pro Tomáše Jankoviče, který při svém debutu pravděpodobně překročil povolenou rychlost.

Následně se nad okruhem v Montrealu snesl déšť, který nebyl moc silný, ale vydržel až do konce závodu. To byla výzva pro týmy, aby zvolili správnou strategii pneumatik.

Déšť taky způsobil, že byla trať kluzší a tak se začalo chybovat. Jako první havaroval Jakub Kurtiš, který se i nepřijemně proletěl.



Naštěstí se mu dokázali vedoucí jezdci vyhnout. V následujích kolech se odstupovalo víc. Viktor Schenel se na mokru trápil a nakonec ho postihli technické problémy.

Pak přišel moment obou jezdců Ferrari. Jarek si uštípl přední křídlo a Zdeněk rozbil svůj vůz definitivně.





Zdeněk nestihl ani dorazit do garáže a podívat se jak se daří jeho synovi a debutantovi Martinovi, protože také kvůli technickým problémům odstoupil.

Chyby se nevyhnul ani Lukáš Pohančeník, ten ale ztratil jen několik vteřin a mohl pokračovat dál.



Pak se na chvíli na trati nic dramatického nedělo, pak ale přišel pro diváky hodně důležitý moment a to když viděli na velkoplošných obrazovkách vůz Sauberu ve zdi. To patřilo Andrejovi Gacíkovi a tak bylo jasné, že Lukášovi vítězství nesebere.



Poslední kdo odstoupil byl Michal Kuca, který opět předvedl sympatický výkon, jenže tentokrát udělal velkou chybu a na kluzké trati se tomu už nedalo zabránit, nakonec se ještě snažil auto dovést k mechanikům, ale motor v útrobách Caterhamu měl jiný názor. Michal tedy po Tedovi, který poškodil vůz hned na začátku závodu, nedojel do cíle a tak Caterham na výrazný úspěch stále čeká.



Poté se už jezdci chyb vyvarovali a začli boje o body. Po závěrečných zastávkách se ale pořadí ustálilo. Naštěstí pro fanoušky jeden souboj se přeci jen chystal. Třetí Petr Cink měl motivaci poprvé v Kanadě dojet, což se mu stejně jako Michalovi Strejcovskému do teď nepodařilo. Dojížděl ho Ján Boško, který měl na svém kontě o jednu zastávku víc a tím pádem lepší pneumatiky.

Souboj přišel 2 kola před cílem, když Honza předjel Petra na závěrečné rovince.



Pak ale při pouštění Maroše o kolo se dostal Petr zpět před Honzu, který se chtěl na Petra znovu dotáhnout. Jenže Petr nakonec využil potenciál svého Lotusu a už nedal Honzovi šanci.

Vyhrál tedy Lukáš Pohančeník před Marošem Pálfim a Petrem Cinkem.

VÝSLEDKY

1. Lukáš Pohančeník
2. Maroš Pálfi
3. Petr Cink
4. Ján Boško
5. Vladimír Maliár
6. Jarek Valeček
7. Tomáš Jankovič
DNF Michal Kuca
DNF Andrej Gacík
DNF Martin Vyhlídal
DNF Zdeněk Vyhlídal
DNF Viktor Schenel
DNF Jakub Kurtiš
DNF Michal Strejcovský
DNF Ted Zíka


TISKOVKY

1. Lukáš Pohančeník

Kvalifikácia prebehla bez problémov a opäť som získal pole.

štart sa mi podaril ale trochu som šiel neskôr na brzdy v T1 a lizol som trávu

Potom som si len kontroloval brzdy a neskôr pneu ked som dal na inter. BOhužial opäť pršalo tak som nemohol naplno ukázať čo dokážem v Montreale kde som pred 4 rokmi debutoval a vyhral Ešte ked pršalo mal som menšiu krizovku kde v 180 som sa nemohol poriadne rozbehnuť a kosil som trávu inač to bolo v pohode a mohol som to dať aj na 1 pit ale pre istotu som zasieš i ked to bolo jedno

Vidíme sa v A1 Ringu! Už sa teším ako dieťa

2. Maroš Pálfi

V kvalifikácií sa mi podarilo pekné kolo ale aj tak to nestačilo na najlepších. S 3 miesto som bol spokojný.

Štart sa mi vydaril, mohol som zaútočiť aj na druhé miesto len som si povedal že nechám Andreja s Lukášom bojovať spolu a nebudem sa im do toho miešať. Po pár kolách urobil chybu Andrej a dostal som sa na 2 miesto, rýchlo sa dotiahol a zobral si pozíciu späť. Začalo pršať a zase Andrej nezvládol riadenie a dostal som sa už definitívne na 2 miesto. Za pomoci dažďa som jazdil podobné časy ako Lukáš na prvom mieste a dožal som si odstup asi 15 sekúnd. Po 2 boxe som nedobrzdil v 3 zákrute a vyšiel som mimo trať na obrubníky ktoré ma katapultovali, urobil som pár sált (predné krídlo poškodené, zadné som vôbec nemal, celé auto žlté a točilo to doprava) a tak som stratil dôležite sekundy ktoré mi chýbali na boj o prvé miesto po Lukášovom boxe.

Aj keď som zase na pódium dôvodom bolo, že veľa kvalitných jazdcov neprišlo na závod, stále strácam 2 sec na kolo ktoré sa pokúsim v Rakúsku stiahnuť.

3. Petr Cink

Q1: V ní jsem chtěl tradičně postoupit a to se i povedlo. Ten čas nebyl špatný, ale bylo na víc.

Q2: To už taková sláva nebyla, trápil jsem se všechny pokusy, takže 9. místo nebylo v ten moment dobré umístění.

R: Na startu jsem očekával jako v předchozích letech nějakou kolizi. Nakonec se tak nestalo a tak jsem v klidu mohl držet svojí pozici. Po pár kolech jsme se pak oddělili do skupinek. Nakonec jsem tlačil na jedno Ferrari, ale když tento souboj neměl delší dobu nějaké výrazné výsledky, tak jsem zvolil strategii šetřit palivo. Těsně před mojí první zastávkou začalo pršet a tak jsem si kladl otázku, které pneu použit. Přezul jsem na druhou směs suchých pneumatik, protože podle mě ještě nebylo takové mokro, aby se jízda na suchých nedala zvládnout.

Pak jsem svedl souboj s Jarkem Valečkem, který stavěl po druhé později, a to mi hrálo do karet. Do nich mi hrál fakt, že jsem měl za sebou o jednu zastávku méně. Sice jsem byl chvilku v nejistotě, jestli mi vydrží do konce, ale přeci jen ano. V závěru závodu se ke mně začal po své třetí zastávce přibližovat Honza Boško. Dohnal mě přibližně 3 kola před cílem. Přeci jen se mu podařilo na mě zaútočit a předjel mě na zadní rovince. Pak jsem musel pustit Maroše, který nám tam házel během souboje modré vlajky. Nevyhnul se této povinnosti ani Honza, překvapilo mě ale, že pustil i mě. Zprvu jsem si říkal, že to asi neodhadl, ale po závodě jsem se dozvěděl, že to bylo schválně, protože během předchozího souboje změnil při bránění 3x stopu. A jak jsem předtím mluvil o tom šetření paliva, tak to mělo svůj význam.

Jakmile jsem Honzu tedy předjel, udělal jsem mu překvapení. Použil jsem všechno na maximální výkon a podařilo se mi mu ujet a už se ke mně nepřiblížil na souboj. Sice jsem udělal jednu chybku v závěru, kdy jsem vyjel na trávu, asi moje jediná větší chybka v závodě, ale i tak to stačilo na moje letošní maximum. Doufám, že kolega a tým tohle velmi ocení vzhledem k tomu, že jsem tu dojel do cíle vůbec poprvé.

Dost mě to namotivovalo na mé oblíbené tratě a Rakousko je jedním z nich. Tak se uvidíme tam.

STALO SE

Red Bull

Konečně se tým dočkal obou jezdců a tak byl tým spokojen, když je viděl v cíli s dobrými body na kontě.

Mclaren

Jel pouze nováček Martin, který si nevedl špatně, ale i to nestačilo na body. Snad příště.

Ferrari

Zdeněk, který rozbil svůj vůz byl hodně zklamaný. Jarek nebyl o moc šťastnější z 8 bodů, které získal.

Mercedes

Lukáš nezklamal a tak se slavilo v zázemí týmu o 106, jen škoda, že Pavel Jiránek nastoupit nemohl.

Lotus

Tento tým se dočkal první trofeje od Malajsie. Také ho může těšit, že se Lukáš Viskot na závodní dráhu vráti již příští závod.

Williams

Původně tým čekal, že Michal zastoupí Martina déle, ale nestalo se tak. Vzhledem k tomu, že Michal nejezdí pravidelně, tak očekáváme nějakou pauzičku od Williamsu. Také bude chtít Michal nějaký čas na zlepšení nálady.

Force India

Opět jenom Viktor nastoupil a tak tento tým nezažívá dobré časy. Přispívá k tomu i fakt, že Viktor nastupuje sám.

Sauber

Původně to vypadalo na velký úspěch pro pohár týmů, jenže ani to se nepovedlo. Museli se spokojit jenom s výsledkem Honzy, který ale zaostal za týmovým kolegou před jeho odstoupením.

Toro Rosso

Tento tým se už v Monaku rozjel k zajímavým věcem a i po Kanadě je vidět potenciál. Sice ani teď oba jezdci neviděli cíl, ale i tak můžou být spokojeni.

Caterham

Tým konečně našel schopné jezdce po pár pokusech. Pokroky jsou znát u obou, jenže Kanada na ně byla nekompromisní.

Marussia

Nemá jezdce, tím pádem nestartoval.

Příští závod bude na Red Bull Ringu v Rakousku. Tak se opět máme na co těšit.