- Před vstupem do hry vypnout VŠECHNY programy, které zpomalují výkon pc a
netu (ICQ, torrent a pod).
- Vstoupit na servr pouze se svým jménem. V diskuzi a na fóru je povoleno psát i
pod přezdívkou.
- Omluvit se ze závodu nejpozději 2 hodinu před jeho začátkem (do 18:00). Pokud
se jezdec neomluví, bude nahrazen jiným zájemcem o vstup do ligy, a stane se z
něj náhradník.
Pravidla:
1. Schéma závodního víkendu
a) Závodni deň je utorok
b) Trénink do 19:30
c) V Kvalifikácií sa pôjde len jedna časť Q kt. bude vypísaná na 20 min t.j. do
19:50
d) Warmup: 19:50 - 19:55 + 5 min ak bude treba na niekoho počkať.
e) Start okolo 19:55 pár min hore alebo dole
2. Nastavenie servera
a) Povoleny jsou pouze asistence: spojka, kontrola trakce, ABS. každý si môže
tieto asistenty upraviť podľa vlastného štýlu.
b) Dlžka prvej časti race je 30 min. Duhá časť teda SPRINT bude vypisaný na 15
min.
c) Opotrebenie Pneumatík a paliva je 2x
d) mechanické poruchy sú zapnuté
3. PENALIZACIE
a) Může být udělena za:
- nepovoleným způsobem zabránění předjetí
- opakované zkracování tratě, přehnané výjezdy ze zatáček. Pokud jezdec
zkrácením tratě předjede soupeře, musí ho pustit zpět! Jestliže tak neučiní,
bude to řešit komise. Platí také na široké vyjíždění ze zatáček.
- blokování, popřípadě způsobení kolize s vozem o kolo vpřed (blokováním se
rozumí zkřížení cesty rychlejšímu vozidlu)
- předjetí jezdce do prvních 2 zatáček po nepovoleném předjetí všemi koly mimo
trať a následném nepuštění zpět
- způsobení kolize (obvykle jezdec vzadu, kolize řeší komise na základě replaye,
jezdec jedoucí vepředu má přednost, ale nesmí vytlačit jezdce za sebou z dráhy)
- ohrožení nebo omezení jezdců na trati při návratu na trať (jezdec, který je
mimo trať všemi 4 koly za bílou čárou nesmí při návratu na trať omezit nebo
ohrozit jezdce jedoucí na trati, ti mají absolutní přednost)
- jízdu s neovladatelným vozem (jezdec není schopen udržet auto tak aby jelo
rovně)
- změnění několikrát za sebou směr jízdy na rovince pro jezdce vepředu (povoleno
maximálně 2 krát), přitom se ale nesmí vrátit do stopy jezdce jedoucího za ním a
ani ho blokovat.
- psaní během kvalifikace a závodu. Jediní, kteří smí něco napsat (např. v
případě nutnosti restartu) jsou členové sportovní komise, kteří sledují, jestli
vše probíhá podle plánu. Pokud se stane nějaká mimořádná situace, můžou admini
rozdat instrukce (např pro jezdce na první pozici), a ti mohou příkaz potvrdit
chatem. Jinak ale jezdci nesmí psát vůbec nic během kvalifikace ani závodu.
- přejetí boxové čáry při výjezdu z boxů (přejetí se počítá od okamžiku, kdy
kolo protne hranici čáry a závodní dráhy, takže když pouze vjedete na čáru, nic
se neděje)
- nevhodnou jízdu v boxech. Pokud jezdec vjede někomu v boxové uličce do cesty a
způsobí tím kolizi, je ve všech případech považován za viníka (jezdec vepředu).
- Získáním časové výhody zkrácením tratě nebo příliš širokého výjezdu ze
zatáčky. Trať je ohraničena dvěma nejbližšími bílími čarami.
- Jakékoliv vulgární projevy na serveru, nevhodné pro komunikaci ve společnosti,
a to ani vůči vlastní osobě (v případě konkrétních pojmů se můžete obrátit na
adminy) - dle množství a závažnosti od pozic na startu po vyloučení z ligy
- Nelegální předjetí jezdce, který byl tímto jezdcem časově poškozen vzájemnou
kolizí (jezdec jedoucí vepředu, musí nechat druhému jezdci tolik prostoru, aby
nevyjel na trávu a aby mu 4 kola zůstala na trati)
- Všechny incidenty, které se týkají dvou jezdců, budou řešeny výhradně po
podání protestu
b) Tresty (pouze pevně stanovené):
1) přejetí boxové čáry: dle počtu přejetí (první trest je vždy preferovanější,
závisí však na vlastnostech tratě)
- +10 míst na startu (1 krát, vždy se volí časově kratší trest)
- průjezd boxy (2 krát, vždy se volí časově delší trest)
- start z boxů (3 krát, vždy se volí časově delší trest)
- start z boxů + průjezd boxy (4 a více krát)
2) chat v kvalifikaci nebo v závodě
- průjezd boxy (1 – 2 krát)
- Start z boxů (3 – 5 krát)
- Zákaz startu v následujícím závodě (6 a více krát)
- Vyloučení z ligy (při extrémech a nevhodném slovníku)
3) změna směru jezdce vepředu více než 1 krát na jedné rovince.
- +10 pozic na startu v dalším závodě (2-3 krát změna směru) – +20 pozic na
startu v dalším závodě (4 krát změna směru) – průjezd boxy v dalším závodě (5 a
více krát změna směru)
4) Nedokončení čestného kolečka
- +5 pozice na startu v dalším závodě
5) neposlání tiskového vyjádření do 72 hodin - +10 pozic na startu
6) úmyslné sestřelení soupeře v kvalifikaci
- Start z boxů (v případě lehčího provinění)
- Stop v závodě (v extrémních případech)
7) úmyslné sestřelení soupeře v závodě
- v lehčích případech zákaz startu v následujícím závodě
- vyloučení z ligy v extrémních případech
c) Tresty, které se mohou navrhnout (a zároveň se nejedná o situaci z bodu 3.b):
1. Posun o 5 pozic na startu v dalším závodě
2. Posun o 10 pozic na startu v dalším závodě
3. Posun o 20 pozic na startu v dalším závodě
4. Průjezd boxovou uličkou do 3 kol v příštím závodě od startu nebo 15 sekund k
celkovému času v daném závodě
5. Posun o 20 pozic na startu + průjezd boxy nebo Stop@Go nebo +30 sekund k
celkovému času v daném závodě
6. Start z boxů
7. Start z boxů + průjezd boxy
8. Zákaz startu v následujícím závodě nebo Diskvalifikace z daného závodu
(pouze, pokud se jezdec umístil v TOP 3)
9. Zákaz startu v následujícím závodě a poté průjezd boxy v dalším účastněném
závodě.
10. Zákaz startu v následujícím závodě a poté start z boxů v dalším účastněném
závodě.
11. Zákaz startu ve dvou následujících závodech
12. Vyloučení ze série
4. Komise, tresty a trestní řízení
a) Komisi tvoří admini dané série. V případě, že se řeší kontrovérzní prohřešek,
může hlavní admin požádat o spolupráci adminy z jiných divizí.
b) Proti trestu se lze odvolat do 2 dnů od jeho oznámení. Odvolat se lze proti
příčině penalizaci, proti její výši, nebo proti obojímu. V případě, že se jezdec
odvolá, bude penalizaci zkoumat a hodnotit Lukáš Pohančeník, Andrej Gacík, Ján
Boško a Maroš Palfi. Výsledek je konečný, a již se proti němu odvolat nelze.
- V případě neúčasti jezdce v následujícím závodě se trest posouvá tak dlouho,
dokud není splněn. Nicméně, pokud se jezdec dostaví na servr a spadne mu hra
nebo spojení, než stihne trest odjet, trest se považuje za odjetý. Musí však
prokazatelně dojít k nezaviněnému odpojení během jízdy. Pokud někdo zastaví a
ukončí působení v závodě, trest se posouvá na další závod.
- Rozsudky budou vyneseny do příštího závodu. Jezdci o nich budou seznámeni přes
novinku na hlavní stránce.
5. Kvalifikace
a) Jezdec který jede rychlé kolo má absolutní přednost
b) V případě, že dva a více jezdců jedou poblíž sebe a oba jedou ostré kolo, je
to stejné jako v závodě. I když je jezdec vzadu rychlejší, jezdec ve předu mu
nemusí uhýbat, platí však stejná pravidla jako v závodě (blokování atd)
c) Každý jezdec má k dispozici neomezený počet kol v kvalifikaci.
d) Po dokončení ostrého kola nemusí jezdec objíždět celé kolo do boxů. Může
zastavit na bezpečném místě a zmáčknout ESC.
6. Zaváděcí kolo
a) Po skončení Warm Upu má jezdec třicet sekund na to, aby se postavil na
startovní rošt. Pokud tak neučiní, bude automaticky startovat z boxů.
b) Po 30 sekundách začne zahřívací kolo. V první polovině zahřívacího kola může
být závod restartován (např. pokud se jezdec nestihl dostat na startovní rošt,
či došlo ke kolizi jezdců). Toto je jediný případ, kdy si může o restart požádat
sám jezdec. Pokud k nějakému incidentu dojde v druhé polovině zahřívacího kola,
jezdec si již o restart požádat nesmí, a jeli poškození jeho auta vážnějšího
rázu, zmáčkne ESC a připraví se na start z boxů.
c) Po dokončení zahřívacího kola se jezdec musí postavit na své místo na roštu
označené červeným obdélníkem a předníma kolama stát před žlutou čářou.
d) Po zařazení posledního jezdce se za chvíli začnou rozsvěcovat světla a po
jejich zhasnutí bude závod odstartován.
e) Nikdo nesmí během zahřívacího kola zastavit dříve než na cílové rovince (zde
potom může zastavit z důvodu zahřátí pneumatik hned na začátku cílovky, nemusí
zastavit až na svém místě).
f) V zaváděcím kole je přísně zakázáno předjíždění. Pokud však jezdec udělá
chybu a propadne se, může se na svou pozici opatrně vrátit v průběhu zahřívacího
kola.
g) Jezdci jsou povini mezi sebou dodržovat bezpečné odstupy (cca 50 metrů) a
reagovat na změnu rychlosti jezdce před sebou (to znamená tuto vzdálenost se
snažit udržet, nejet příliš rychle ani pomalu. Je zakázáno jezdit příliš pomalu
a tím zdržovat ostatní jezdce.
7. Závod
a) Závod je odstartován zhasnutím červených světel
b) Pokud se jezdec jedoucí o kolo zpět dostane před jezdce jedoucího o kolo
vpřed (předjetím, či chybou jezdce o kolo vpřed), nemusí ho znovu pouštět před
sebe a může s ním bojovat. Pokud se mu však nepodaří odjet, zanedlouho znovu
uvidí modré vlajky a musí ho zpět pustit.
c) Závod je možné restartovat POUZE V PŘÍPADĚ, že v první zatáčce došlo k
hromadné kolizi, která se dotkne alespoň 50% jezdců. Restart vyhlašují pouze
admini, kteří pečlivě sledují průběh první zatáčky.
d) Start z boxů je možný až po změně barvy semaforu z červené na zelenou. K tomu
dojde, jakmile vedoucí jezdec závodu protne hranici prvního sektoru okruhu. V
případě přejetí boxové čáry při červeném světle je automatická diskvalifikace
(černá vlajka).
e) Po skončení závodu musí každý jezdec odkroužit „čestné kolečko“ (dojet do
boxů). Pokud se tak nestane, dostane jezdec do dalšího závodu pevně stanovenou
penalizaci +5 pozic na startovním roštu.
f) Bodování v hlavnom závode je ( 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ) a v šprinte ( 15, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 )
g) Pokud je závod restartován, trvá asi 50 sekund, než se server zesynchronizuje
a jsou vidět všichni jezdci. Proto VŠICHNI ZŮSTANOU STÁT NA MÍSTĚ, DOKUD NEUVIDÍ
OSTATNÍ. Teprve potom je povoleno vyjet do zaváděcího kola.
h) Závod bude zastaven v okamžiku, kdy na trati zůstane méně než 4 jezdci.
Poslední započítané kolo v závodě bude to, které dokončili alespoň 4 jezdci.
i) Každý je povinný absolvovať 1 pit stop
8. Další pravidla
a) Týmová režie je povolena (tím se myslí přímé puštění týmového kolegy před
sebe)
b) Pro klasifikaci je nutné odjet alespoň 90% počtu kol vítěze závodu (počítá se
počet dokončených kol, nezaokrouhluje se (vše pod 90% se nepočítá).
c) Při nájezdu do zatáčky platí přednost jezdce jedoucího vpředu (avšak ten
nesmí zavřít zatáčku)
d) V případě, že se jezdec jedoucí vzadu dostane alespoň na částečnou úroveň
jezdce jedoucího vepředu (kdy přední kola zadního jezdce jsou na úrovni zadních
kol předního jezdce), nesmí vepředu jedoucí jezdec zavřít vnitřní ani vnější
zatáčku.
e) Je zakázáno přejíždět boxovou čáru na výjezdu z boxů. Vjezd do boxů může být
libovolný.
f) Při volném tréninku je chat povolen, při warm up také ale v kvalifikácií a v
závode je prísne zakázaný.
g) Při kvalifikaci a závodu platí NO CHAT. Při porušení bude následovat
penalizace přidaných pozic na startu až stopkou v příštím závodě (dle
okolností). Neberou se žádné ohledy. To znamená, že vůbec nic nepsat. Pokud
uděláte chybu na začátku závodu nebo v pokročilé fázi zahřívacího kola, máte
smůlu, restart nebude i když si napíšete, akorát vám to přitíží.
h)První 3 jezdci sú povinný do 72 hodin od skončení závodu poslat písemné
vyjádření k závodu adminovi na FB alebo stránke ligy.
ch) Změna týmu je zakázaná během sezony.
i) Je zakázáno používat pluginy, které zvyšují výkon vozidla nebo pozitivně
ovlivňují grip. Toto bude považováno za podvod a v takovém případě následuje
nekompromisní vyloučení ze série.
j) Pravidla mohou být podle potřeby upravována, doplňována, přidávána či mazána.
Jezdci jsou na změny upozornění přes novinku na hlavní stránce.
|