Každý pilot je povinen pravidla znát, respektovat je a řídit se jimi.
- Před připojením na server vypnout VŠECHNY programy, které zpomalují výkon PC a připojení k Internetu (Torrent, ICQ, Skype, DC++ a pod).
Jezdec je povinen:
- Před vstupem do hry vypnout VŠECHNY programy, které zpomalují výkon pc a netu (ICQ, Skype, DC++ a pod).
- Vstoupit na servr pouze se svým jménem. V diskuzi a na fóru je povoleno psát i pod přezdívkou.
- Chovat se slušně, jakékoliv vulgární výpady proti ostatním jezdcům nebudou za žádných okolností tolerovány.
Bodování
1. 25b
2. 18b
3. 15b
4. 12b
5. 10b
6. 8b
7. 6b
8. 4b
9. 2b
10. 1b
Pravidla:
1. Schéma závodního víkendu:
a) Závodním dnem je Středa
b) Trénink 19:30 – 20:00
c) Kvalifikace 20:00 - 20:20
d) Warm Up 20:20 - 20:30
e) Závod 1 – star ve 20:30 dělka zavodu je 50km
f) Warm Up 5min
Závod 2 – délka 50km
2. Hlavní Pravidla
a) Povoleny jsou tyto asistence: spojka, kontrola trakce(low) ,ABS .
b) Délka odou zavodů závodu 50km.
c) Opotřebení pneumatik a spotřeba paliva je 1x.
d) Mechanické poruchy jsou zaplé
e) Účinnost poškození je 50%.
f) PF je vyple
3. Druhy Penalizací
-
Připočtené k vysledku zavodu
-
-
+10 s
-
+25 s
-
Diskvalifikace (DQ)
-
Do dalšího zavodu
-
-
Průjezd boxy v dalším zavodě
-
Start z boxů v dalším zavodě
-
Posunutí na startu v dalším zavodě o 5 míst
-
Posunutí na startu v dalším zavodě o 10 míst
-
Sosunutí na startu v dalším zavodě o 15 míst
-
Stop v dalším zavodě
-
Stop v dalších 3 zavodech
-
Stop do konce sezoně
-
Udelené rFactorem – VŽDY PLATNÉ!!!
-
penalizace po závodě, udělené komisí může být udělena za:
-
Nepovoleným způsobem zabránění předjetí (úmyslné blokování) Povoleno pouze 2x změnit směr ! = +25s (1x), +5 míst na startu (2x), +10 míst na startu (3x), +15 míst na startu (4x), start z boxů(5x)
-
Opakované zkracování tratě se bude řešit komisí! Pokud pilot zkrácením tratě předjede soupeře je povinen získanou pozici vrátit zpět, v případě že získá jinou výhodu je jezdec povinen ubrat plyn na dobu 3s = +5 míst na startu(1x), +10 míst na startu (2x), +15 míst na startu (3x) , +10s (4x), +25s (5x).
-
za blokování o kolo rychleji jedoucího vozu = Průjezd boxy(1x), start z boxů (2-4x), diskvalifikace (5x).
-
způsobení kolize (obvykle pilot vzadu) = dle závažnosti 1. = +10s, 2.= +25s, 3. +25s +15 pozic na startu, 4. +25s + Start z Boxů 5. Diskvalifikace
-
Způsobení Hromadné Kolize (3 a více vozů) = dle zavažnosti 1. +25s 2. +25s + prujezd boxy, 3. +25s + Start z boxů, 4 +25s a stop na jeden.závod, 5 Diskvalifikace a stop na jeden.závod
-
Nebezpečná jizda (dle ohrožení) = 1. +10 míst na startu, 2. Průjezd Boxy, 3. start z boxů 4. stop na jeden závod 5. Diskvalifikace
-
Nebezpečný návrat na trat = 1. +25s, 2. +25s + prujezd boxy, 3. +25s + Start z boxů, 4 +25s a stop na jeden.závod, 5 Diskvalifikace a stop na jeden.závod
Tresty se dle závažnosti sčítaji . V případě jiné zaležitosti je rozhodnutá o trestu na Komisi .
Omlouvání: bude probíhat v komentářích v novince u představení tratě
Při třech neomluvených absencích je jezdec přeřazen do neaktivních jezdců čímž uvolní místo stáleho jezdce které bude nabídnuto prvnímu z náhradníků . Pokud jezdec zařazený do Neaktivních Jezdců bude chtít znovu závodit na požádání admina serie bude zařazen na konec seznamu náhradních jezdců
při počtu tří omluvených absencí se bere automaticky jako jedna neomluvená
Jezdci se delí na stálé Jezdce rozdelených do týmů . Potom na náhradní jezdce kde bude podle datumu přihlášení určeno jejich pořadí podle kterého v případě uvolnění stáleho místa bude postupovat jejich následný výběr v případě že se na vízvu admina náhradní jezdec neohlási do 48hodin bude na řadě náhradní jezdec ,který je druhý v pořadí případně se pokračuje dále stejným spůsobem .
Náhradník muže do závodu nastoupit jen v případě chybí-li jeden či více stálích jezdců přednost do závodu má vždy náhradník první v pořadí. V případě že se závodu učastní vetší počet náhradních jezdců právo na výběr závodního vozu má první náhradní jezdec a dále druhý až po posledního náhradního jezdce. Náhradní vozy jsou Mazda 6, Opel Vectra, Toyota Avensis.
5.
Každý pilot má právo podat písemný protest, kdy podle jeho názoru došlo k porušení pravidel jistého jezdce, do 24 hodin od skončení závodu.
Finální trest se udělí podle větší shodě navrhovaném trestu.
Protest proti vynesení rozsudku trestu je nemožný.
Obhájce má právo pouze obhajovat svou nevinnu v průběhu trestného řízení.
6. Kvalifikace
a) Kvalifikace se jede 15 minut (5min rezerva na dojetí casů po vypršení limitu)
b) Každý pilot má k dispozici neomezený počet kol v kvalifikaci.
c) Jezdec který jede rychlé kolo má absolutní přednost
d) V případě, že dva a více jezdců jedou poblíž sebe a oba jedou ostré kolo, je to stejné jako v závodě. I když je jezdec vzadu rychlejší, jezdec ve předu mu nemusí uhýbat, platí však stejná pravidla jako v závodě (blokování atd)
7. Závod
a) Po ukončení zahřívacího kola (WarmUp) má pilot 30 vteřin na to, aby se postavil na startovní rošt. Pokud tak neučiní, bude automaticky startovat z boxů.
b) Po 30 vteřinách vozy vyjíždějí do zahřívacího kola.
c) V zaváděcím kolech buďte extrémě opatrní.
d) Po projetí cílovou čárou v posledním kole následuje čestné kolečko. Každý pilot toto musí absolvovat, NESMÍ zmáčknout ESC. Po odjetí čestného kolečka všichni zajedou do boxů a zastaví ve svém boxu.
8. Další pravidla
a) Týmová režie je povolena
b) Pro klasifikaci je nutné odjet alespoň 85% závodu (počítá se počet dokončených kol, zaokrouhluje se (84,5% a výš se zaokrouhlí na 85%, vše pod 84,5% se zaokrouhluje dolů)
c) Při nájezdu do zatáčky platí přednost jezdce jedoucího vpředu (avšak ten nesmí zavřít zatáčku)
d) V případě, že se jezdec jedoucí vzadu dostane alespoň na částečnou úroveň jezdce jedoucího vepředu (kdy přední kola zadního jezdce jsou na úrovni zadních kol předního jezdce), nesmí vepředu jedoucí jezdec zavřít vnitřní ani vnější zatáčku.
e) Při volném tréninku je chat povolen, při warm up také.
g) Při kvalifikaci a závodu platí NO CHAT. Při porušení bude následovat penalizace (dle okolností). Neberou se žádné ohledy. To znamená, že vůbec nic nepsat. Pokud uděláte chybu na začátku závodu nebo v pokročilé fázi zahřívacího kola, máte smůlu, restart nebude i když si napíšete, akorát vám to přitíží.
h) Pravidla mohou být podle potřeby upravována, doplňována, přidávána či mazána. Jezdci jsou na změny upozornění přes novinku na hlavní stránce.
ch) Změna týmu je možná pouze jednou během sezony. Body jezdci zůstanou, avšak body do poháru konstruktérů se nepřesouvají.