Přihlášení
Jméno Heslo
Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se. Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Team Speak
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
F1 2014
1.L. Pohančeník215
2.M. Pálfi130
3.P. Cink88
4.P. Jiránek84
5.L. Viskot54
6.J. Valeček50
7.A. Gacík41
8.V. Maliár32
9.J. Kurtiš32
10.J. Boško24
Octavia Cup
1. L.Viskot 116
2. V.Schenel 115
3. A.Gacík 83
4. J.Boško 66
5. P.Cink 58
6. M.Dlužík 57
7. A.Buchta 57
8. K.Jahna 44
9. R.Hanousek 40
10. M.Petříček 39
PSC 2014
1. L.Pohančeník 158
2. R.Šindelka 123
3. R.Hanoušek 71
4. M.Hemmer 70
5. M.Palfi 62
6. P.Jiránek 61
7. M.Vons 60
8. P.Králiček 52
9. M.Dlužík 41
10. O.Brhel 36
návštěvnost
TOPlist
F1: Blíží se VC Japonska...
F1Okruh v Suzuce je bezesporu nejtěžší mimoměstskou tratí v seriálu F1. Jezdí se pravidelně od roku 1986, vyjma sezon 2007 a 2008, kdy se VC Japonska přesunula na okruh pod horou Fuji. Je to jediná trať v šampionátu ve tvaru osmičky. Technicky je opravdu nejnáročnější, můžeme jmenovat některé úseky jako například první dvě zatáčky, následující esíčka, dvojlomenou zatáčku spoon a peředevším netěžší zatáčku na trati, 130R, která se jede na plný plyn. Pojmenovaná je podle poloměru, který činí 130 metrů.


Všechny tyto technické pasáže jasně signalizují, že se jedná o vysokopřítlakový okruh. Minimálně jedno z křídel by mělo být nastaveno na svou maximální hodnotu. Dále je třeba dát velmi nízko přední světlou výšku (čím je vyšší, tím je vůz nedotáčivější). Avšak myslet musíme také na nerovnosti, kde auto dře o asfalt a hrozí ztráta kontroly nad vozem. Protože jsou na okruhu také douhé rovinky, musíme vykompenzovat vysoký přítlak krátkými posledními převody, aby auto ve vysoké rychlosti co nejlépe zrychlovalo.


Onboard ze Suzuky 2009. Pilot Kimi Raikkonen. Všimněte si, že nenajíždí na obrubníky (kromě pasáže dvou pravotočivých zatáček před mostem). A ví moc dobře proč.

Důležitost přítlaku je zde i proto, že jsou zde velmi vysoké obrubníky, tudíš se zatáčky nedají řezat. Většina nájezdů na obrubník končí v lepším případě smykem, v horším případě se odporoučí nějaká ta komponenta vozu, což zde často vede k nutnému odstoupení. Proto je nutné zde mít velice stabilní auto. A protože okruh je extrémě náročný na přední pneumatiky, vyřešíme tuhou přední nápravou hned dva problémy tohoto okruhu. Tuhý přední stabilizátor je zde nutností, stejně jako tuhé pomalé tlumiče a pružiny a vysoký tlak předních pneumatik. Pod 140 KPa by jít neměl. pomoci může také rozložení hmotnosti více dozadu, ale nemělo by se to přehánět, protože auto bude o něco více nestabilní, a muselo by se to vykompenzovat někde jinde, například snížením předního křídla.

Přestože má trať tvar osmičky, pneumatiky se tu nedrolí úplně rovnoměrně. Levá část je namáhána o něco více, především kvůli prvnímu sektoru. Tohle vyřešíme decentním přesunutím laterálního rozložení doprava. Zde je nutné doplnit, že toto je individuální u každého jezdce. Mluvím teď o svých zkušenostech s jízdou lna limitu. Je běžné, že někteří jezdci zde budou mít problém s pravou stranou vozu, potom tedy přesunou hmotnost nalevo.


Trať se nedá zkracovat téměř nikde, vyjímkou je jediná šikana na trati, na začátku 3. sektoru. Zde nebude tolerováno zkracování tratě. Kdo to zkrátí více než 3 krát a nezpomalí potom, může očekávat nějaký ten dáreček od adminů.

Takže nažhavte motory, tento okruh ukáže kdo na tom jak je, takže ukažte to nejlepší co ve vás je!
Komentáře
#1 | Kudys dne October 05 2010 17:57:22
jaký set se teda přibližně doporučuje u : Poměr pružin
Pomalé odpružení
Pomalé pružení
Rychlý náraz
Rychlý odskok
-vše se týká předku*SOS*
#2 | Lukas Viskot dne October 05 2010 19:40:34
Tužší hodnoty, to si ale musí každý zkusit sám experimentováním. Závisí to na ostatních hodnotách setupu, neexistuje pevně stanovená ideální hodnota. Poměr pržin mám třeba 200, a pak ty další čtyři 20, 25, 13 a 18.
#3 | Kudys dne October 05 2010 21:45:25
no jo to je jasný :-) já jen ať vím kde zhruba začít :-)
#4 | Lukas Viskot dne October 05 2010 21:48:25
Důležité je to, že odskok by měl být vždy minimálně o 25% vyšší než náraz. Jak pomalý, tak rychlý. Čím větší jsou rozdíly mezi zadkem a předkem v jednotlivých typech tlumičů a pružin, tím je auto stabilnější. Nicméně, přehnaně velké rozdíly mohou věst k nedotáčivosti auta. Naopak příliš malé k přetáčvosti.
#5 | Marek Hejna dne October 06 2010 16:41:30
je to, jak už bylo řečeno, strašně individuální... já bych třeba s hodnotami, co jsou psány zde, nevyjel na trať, ale proto nemůžu říct, že jsou špatně.. nastavuji to úplně jinak než lukáš, ale zároven se nedá říct, že bych byl nějak pomalejší.. každý má svůj styl ;)
#6 | 2 dne October 06 2010 22:30:43
jak ja bych rad jel. Suzuku miluju :/
Přidat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
Hodnocení
Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.
Servery
F1 2014 IP: 88.146.196.246:34050
Live Timing


Octavia Cup IP: 88.146.196.246:34200
Live Timing


PCC

IP: 88.146.196.246:34100
Live Timing


Shoutbox
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

  mert34
23/07/2023 00:06

  mert34
21/07/2023 21:23

  mert34
18/07/2022 10:28

  mert34
07/07/2022 15:43

  mert34
19/10/2021 10:20

  mert34
23/09/2021 17:02

  mert34
23/09/2021 17:02

  mert34
04/05/2021 01:23

  mert34
03/01/2021 22:26

  mert34
03/01/2021 22:26

Design and Code by Power-Design
Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2010. Under GNU Affero GPL v3 licence.
Apycom jQuery Menus