Nejste členem? Klikněte sem a zaregistrujte se.
Zapomněli jste heslo? Pro zaslání nového Klikněte sem.
Team Speak
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
F1 2014
1.
L. Pohančeník
215
2.
M. Pálfi
130
3.
P. Cink
88
4.
P. Jiránek
84
5.
L. Viskot
54
6.
J. Valeček
50
7.
A. Gacík
41
8.
V. Maliár
32
9.
J. Kurtiš
32
10.
J. Boško
24
Octavia Cup
1.
L.Viskot
116
2.
V.Schenel
115
3.
A.Gacík
83
4.
J.Boško
66
5.
P.Cink
58
6.
M.Dlužík
57
7.
A.Buchta
57
8.
K.Jahna
44
9.
R.Hanousek
40
10.
M.Petříček
39
PSC 2014
1.
L.Pohančeník
158
2.
R.Šindelka
123
3.
R.Hanoušek
71
4.
M.Hemmer
70
5.
M.Palfi
62
6.
P.Jiránek
61
7.
M.Vons
60
8.
P.Králiček
52
9.
M.Dlužík
41
10.
O.Brhel
36
návštěvnost
F1: Blíží se VC Japonska...
Okruh v Suzuce je bezesporu nejtěžší mimoměstskou tratí v seriálu F1. Jezdí se pravidelně od roku 1986, vyjma sezon 2007 a 2008, kdy se VC Japonska přesunula na okruh pod horou Fuji. Je to jediná trať v šampionátu ve tvaru osmičky. Technicky je opravdu nejnáročnější, můžeme jmenovat některé úseky jako například první dvě zatáčky, následující esíčka, dvojlomenou zatáčku spoon a peředevším netěžší zatáčku na trati, 130R, která se jede na plný plyn. Pojmenovaná je podle poloměru, který činí 130 metrů.
Všechny tyto technické pasáže jasně signalizují, že se jedná o vysokopřítlakový okruh. Minimálně jedno z křídel by mělo být nastaveno na svou maximální hodnotu. Dále je třeba dát velmi nízko přední světlou výšku (čím je vyšší, tím je vůz nedotáčivější). Avšak myslet musíme také na nerovnosti, kde auto dře o asfalt a hrozí ztráta kontroly nad vozem. Protože jsou na okruhu také douhé rovinky, musíme vykompenzovat vysoký přítlak krátkými posledními převody, aby auto ve vysoké rychlosti co nejlépe zrychlovalo.
Onboard ze Suzuky 2009. Pilot Kimi Raikkonen. Všimněte si, že nenajíždí na obrubníky (kromě pasáže dvou pravotočivých zatáček před mostem). A ví moc dobře proč.
Důležitost přítlaku je zde i proto, že jsou zde velmi vysoké obrubníky, tudíš se zatáčky nedají řezat. Většina nájezdů na obrubník končí v lepším případě smykem, v horším případě se odporoučí nějaká ta komponenta vozu, což zde často vede k nutnému odstoupení. Proto je nutné zde mít velice stabilní auto. A protože okruh je extrémě náročný na přední pneumatiky, vyřešíme tuhou přední nápravou hned dva problémy tohoto okruhu. Tuhý přední stabilizátor je zde nutností, stejně jako tuhé pomalé tlumiče a pružiny a vysoký tlak předních pneumatik. Pod 140 KPa by jít neměl. pomoci může také rozložení hmotnosti více dozadu, ale nemělo by se to přehánět, protože auto bude o něco více nestabilní, a muselo by se to vykompenzovat někde jinde, například snížením předního křídla.
Přestože má trať tvar osmičky, pneumatiky se tu nedrolí úplně rovnoměrně. Levá část je namáhána o něco více, především kvůli prvnímu sektoru. Tohle vyřešíme decentním přesunutím laterálního rozložení doprava. Zde je nutné doplnit, že toto je individuální u každého jezdce. Mluvím teď o svých zkušenostech s jízdou lna limitu. Je běžné, že někteří jezdci zde budou mít problém s pravou stranou vozu, potom tedy přesunou hmotnost nalevo.
Trať se nedá zkracovat téměř nikde, vyjímkou je jediná šikana na trati, na začátku 3. sektoru. Zde nebude tolerováno zkracování tratě. Kdo to zkrátí více než 3 krát a nezpomalí potom, může očekávat nějaký ten dáreček od adminů.
Takže nažhavte motory, tento okruh ukáže kdo na tom jak je, takže ukažte to nejlepší co ve vás je!
Tužší hodnoty, to si ale musí každý zkusit sám experimentováním. Závisí to na ostatních hodnotách setupu, neexistuje pevně stanovená ideální hodnota. Poměr pržin mám třeba 200, a pak ty další čtyři 20, 25, 13 a 18.
Důležité je to, že odskok by měl být vždy minimálně o 25% vyšší než náraz. Jak pomalý, tak rychlý. Čím větší jsou rozdíly mezi zadkem a předkem v jednotlivých typech tlumičů a pružin, tím je auto stabilnější. Nicméně, přehnaně velké rozdíly mohou věst k nedotáčivosti auta. Naopak příliš malé k přetáčvosti.
je to, jak už bylo řečeno, strašně individuální... já bych třeba s hodnotami, co jsou psány zde, nevyjel na trať, ale proto nemůžu říct, že jsou špatně.. nastavuji to úplně jinak než lukáš, ale zároven se nedá říct, že bych byl nějak pomalejší.. každý má svůj styl ;)
Pomalé odpružení
Pomalé pružení
Rychlý náraz
Rychlý odskok
-vše se týká předku