Přihlášení
Jméno Heslo
Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se. Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Team Speak
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
F1 2014
1.L. Pohančeník215
2.M. Pálfi130
3.P. Cink88
4.P. Jiránek84
5.L. Viskot54
6.J. Valeček50
7.A. Gacík41
8.V. Maliár32
9.J. Kurtiš32
10.J. Boško24
Octavia Cup
1. L.Viskot 116
2. V.Schenel 115
3. A.Gacík 83
4. J.Boško 66
5. P.Cink 58
6. M.Dlužík 57
7. A.Buchta 57
8. K.Jahna 44
9. R.Hanousek 40
10. M.Petříček 39
PSC 2014
1. L.Pohančeník 158
2. R.Šindelka 123
3. R.Hanoušek 71
4. M.Hemmer 70
5. M.Palfi 62
6. P.Jiránek 61
7. M.Vons 60
8. P.Králiček 52
9. M.Dlužík 41
10. O.Brhel 36
návštěvnost
TOPlist
F1 a GP2: prezentace okruhu Imola 1994
F1Okruh Enza a Dina Ferrari byl otevřen v roce 1953. F1 se zde poprvé objevila roku 1963, tehdy se ovšem jednalo o závod nezapočítávaný do mistrovství světa. Toho se okruh dočkal až v roce 1980, kdy se zde jela VC Itálie. Ta se od následujícího roku však přestěhovala do Monzy, a závod byl přejměnován na VC San Marina, malého státu, který leží cca 100 km od okruhu. Poslední závod F1 se zde jel v roce 2006. Prvním vítězem se zde stal Nelson Piquet, posledním Michael Schumacher.

Podoba okruhu v letech 1981 - 1994


Poslední ročník F1 na této verzi se jel v roce 1994. Tento závod je známý jako "černý víkend Formule 1". V páteční kvalifikaci najel v předposlední šikaně Variante Bassa Rubens Barrichello na obrubník a vůz byl katapultován do bariéry, kde prudce zpomalil z rychlosti 225 km/h a následně se převrátil. Barrichello vyvázl z této nehody pouze ztrátou vědomí.

Nehoda RUbense Barrichella:


V sobotní části kvalifikace vyletěl monopost Rolanda Ratzenbergera ze zatáčky Villeneuve. Narazil do betonové zdi, a ačkoliv kokpit vozu zůstal takřka nepoškozen, síla nárazu zlomila Ratzenbergerovi vaz. Náraz proběhl v rychlosti 306 km/h. Jako příčina výletu z tratě se uvádí změnšený přítlak předního křídla, které si Ratzenberger poškodil o kolo dříve přejezdem přes obrubník. Šlo o první smrt při závodním víkendu Formule 1 od Grand Prix Kanady 1982, kde zahynul Riccardo Paletti. Od posledního úmrtí tedy uběhlo 12 let.

Nehoda Rolanda Ratzenbergera:


1. května se konal samotný závod. Po odstartování zůstal na roštu stát Benetton, který pilotoval JJ Lehto. Pedro Lamy, který startoval z konce roštu, měl výhled zablokovaný dalšími vozy, a narazil do Lehtova vozu. Trosky vozů a pneumatiky se rozletěly po trati, část z nich překonala bezpečnostní plot chránící diváky a devět jich lehce zranila. Kvůli nehodě na trať vyjel safety car. Při pomalé jízdě za safety carem došlo k poklesu teploty pneumatik a tudíš i k poklesu jejích tlaku, což znamená celkový pokles vozidla. Na konci 5. kola safety car zajel do boxů a závod byl restartován letmým startem. Dvě kola po restartu vyjel vůz pilotovaný Ayrtonem Sennou v zatáčce Tamburello v rychlosti 306 km/h z trati a po zpomalení na 211 km/h narazil do betonové zdi. Oficiální příčina vyjetí z tratě je styk zadní části vozu s asfaltem v místě, kde byl přechod mezi starou a novou vrstvou (právě kvůli podchlazeným pneumatikám a sníženému tlaku gum), což vedlo k přetáčivému smyku, na který Senna okamžitě zareagoval. Náraz jako takový nebyl nijak neobvykle silný a proběhl pod relativně nízkým úhlem. Sennovi se však stal osudným kus zdemolovaného zavěšení z předního pravého kola. To mu prorazilo hledí přilby a způsobilo frakturu lebky.

Nehoda Ayrtona Senny:


Smrt Ayrtona Senny byla do dnešního dne ve F1 poslední. Velká Cena San Marina 1994 měla za následek důrazné zvýšení bezpečnosti, ať již změnou technických pravidel či úpravou mnoha tratí. Samotná Imola prošla rekonstrukcí, například před zatáčkou Tamburelo i Villeneuve je v dnešní době zpomalující šikana. Avšak i od té doby došlo k těžkým nehodám, kdy byly ohroženy životy jezdců, jmenujme například VC USA 2004, kdy Ralf Schumacher dostal v klopené zatáčce defekt a v rychlosti přes 310 km/h narazil do bariéry. Při havárii na něj působilo přetížení 78G, což je jedno z nejvíce naměřených přetížení v motorismu (zde měl Ralf štěstí v tom, že bariéru trefil zadní částí svého vozu). Výsledek bylo veliké otřesení a dvě menší fraktury na páteři.


To bychom za sebou měli historii tratě, teď se pojďme podívat na technické údaje. Délka 5,040 km nám vynáší rovných 30 kol pro F1 a 10 kol pro GP2. Vzhledem k tomu, že zde není příliš mnoho zatáček se očekává nízký přítlak, zhruba něco podobného jako na Hockenheimringu. Strategie pneumatik bude zřejmě také podobná, toto jsem ještě nezkoušel, každopádně se zde očekává využití měkčí směsi z obou sad. Okruh disponuje poměrně vysokými obrubníky, takže ty doporučuju nepřejíždět, pokud s tím máte problémy, tak nastavit auto na vysokou stabilitu. Ještě bych chtěl připomenout, že je od teď vyšší zranitelnost vozů, takže opravdu doporučuju nic nehrotit a jet na jistotu. V případě GP2 budou nutné vyšší dorazy kvůli stabilitě na nerovných úsecích tratě, například právě v Tamburellu.


To by bylo k této trati vše, takže Hodně štěstí při závodech!

Komentáře
#1 | Kudys dne January 18 2011 15:47:18
je docela takové nwm jak to říct zajímavé že zrovna tady se poprvé zvyšuje zranitelnost
#2 | Lukas Viskot dne January 18 2011 20:14:09
Byly ohlasy že 30% je málo a já tomu dávám jedině zapravdu. Půvdně sem chtěl hodit rovnou navrhovanou "stovku", ale raději zkusíme mezistupeň, pak se uvidí.
#3 | Kudys dne January 18 2011 20:41:36
jo jako já taky s tím souhlasím že to bylo málo ale je to takové zajimave že na Imole kde se stalo to co se stalo dochází k tomu že zvyšujeme zranitelnost vozu
#4 | Lukas Viskot dne January 18 2011 21:04:17
Pro mě osobně je to trať jako každá jiná. Myslím že je úplně fuk co se na ní stalo z historického hlediska, je to pořád jen simulace.
#5 | Dof dne January 20 2011 09:55:20
ten tragickej výkend si moc dobře pamatuju.Jinak tuhle variantu trati sem ještě nejel ale musím říct že je super *YES*
#6 | Lukas Viskot dne January 20 2011 10:04:49
Tak tak, má to šťávu, hlavně ty vysoký obrubníky.
Přidat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
Hodnocení
Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.
Servery
F1 2014 IP: 88.146.196.246:34050
Live Timing


Octavia Cup IP: 88.146.196.246:34200
Live Timing


PCC

IP: 88.146.196.246:34100
Live Timing


Shoutbox
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

  mert34
23/07/2023 00:06

  mert34
21/07/2023 21:23

  mert34
18/07/2022 10:28

  mert34
07/07/2022 15:43

  mert34
19/10/2021 10:20

  mert34
23/09/2021 17:02

  mert34
23/09/2021 17:02

  mert34
04/05/2021 01:23

  mert34
03/01/2021 22:26

  mert34
03/01/2021 22:26

Design and Code by Power-Design
Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2010. Under GNU Affero GPL v3 licence.
Apycom jQuery Menus