Nejste členem? Klikněte sem a zaregistrujte se.
Zapomněli jste heslo? Pro zaslání nového Klikněte sem.
Team Speak
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
F1 2014
1.
L. Pohančeník
215
2.
M. Pálfi
130
3.
P. Cink
88
4.
P. Jiránek
84
5.
L. Viskot
54
6.
J. Valeček
50
7.
A. Gacík
41
8.
V. Maliár
32
9.
J. Kurtiš
32
10.
J. Boško
24
Octavia Cup
1.
L.Viskot
116
2.
V.Schenel
115
3.
A.Gacík
83
4.
J.Boško
66
5.
P.Cink
58
6.
M.Dlužík
57
7.
A.Buchta
57
8.
K.Jahna
44
9.
R.Hanousek
40
10.
M.Petříček
39
PSC 2014
1.
L.Pohančeník
158
2.
R.Šindelka
123
3.
R.Hanoušek
71
4.
M.Hemmer
70
5.
M.Palfi
62
6.
P.Jiránek
61
7.
M.Vons
60
8.
P.Králiček
52
9.
M.Dlužík
41
10.
O.Brhel
36
návštěvnost
F1: Prezentace okruhu v Monte Carlu
Úzké zatáčky, nerovnosti, poklopy kanálů a značení jízdních pruhů pro běžný městský provoz. To je stručná charakteristika městské trati Monte Carlo, která je se svou délkou 3,440 km nejkratší tratí v sezoně. Jedná se o opravdový unikát, kde neplatí žádné zavedené principy. Možnost předjíždění je tu mizerná, a o závodě tak rozhoduje konzistentnost a strategie. Je zde také velice vysoká úmrtnost, udělat fatální chybu není nikterak složité. Další nevšednostní je zde nejnižší počet kilometrů na závod, který je cca o 40 km kratší než u ostatních závodů (při 100% délce - v našem případě to bude asi 30 km pro divizi A a 20 km pro divizi B). Odjedeme zde 55 kol (F1 A) a 39 kol (F1 B)
Neexistuje žádná trať, která by mohla být vzorem pro nastavení vozu do VC Monaca. Snad nejblíže by mohl být Hungaroring nebo Singapur. Kvůli všudypřítomným nerovnostem je pro stabilitu auta nutné razantně zvýšit světlou výšku a dorazy, což se nikde jinde příliš nepraktikuje. Dále se zde nastavuje maximální přítlak, neboť maximální rychlost činí pouze něco kolem 280 km/h a tak aerodynamický odpor zde není příliš významnou záležitostí. Dále je třeba zmínit extrémní nastavení převodovky, kdy jsou rozestupy velice krátké již od prvních převodů, a to kvůli dobré akceleraci z pomalých zatáček, kterých je v Monaku požehnaně.
Protože na trati je jen jedna alespoň středně dlouhá rovinka (něco málo nad 500 metrů), a auto je po dlouhou dobu ve vysokých otáčkách, je velmi náročné udržet motor pod kritickou teplotou. Proto musí dojít ke kompromisu mezi rychlostí a výdrží. To se týká právě nastavení převodovky. Asi není nutno příliš zdůrazňovat, že se zde bez maximální velikosti chladiče nikdo neobejde. Rovněž taky nikdo nebude riskovat jízdu s boostem vyšším než 1, pokud to nebude nezbytně nutné například pro předjetí, ujetí nebo při startu. Doporučil bych řadit dřív a snížit maximální otáčky na možné minimum. Velmi to pomůže snížit pravděpodobnost detonace, což by bylo velmi nepříjemné. Spolus tím je zde další problém, a to vysoké opotřebení brzd, které jsou zde namáhány opravdu často a nemají proto možnost se pořádně ochladit. Zde nezbude nic jiného nežli zvýšit velikost chladiče. Rozložení brzd musí být kvůli stabilitě auta více ve předu (oproti ostatním tratím razantněji výše - v extrémech až 60:40 ve prospěch přední nápravy). Důležité bude i nastavení podvozku.
Vše co jsem do teď popsal bylo téma věnující se prvkům zvyšující konzistentnost a tím pádem menším možnostem pro chyby. Kromě toho ale závod poznamenají také strategie. Nemám vyzkoušeno, která směs zde bude preferována, nicméně po pár odjetých kolech nešel přehlédnout problém s podchlazenými pneumatikami (měkké). Dá se proto očekávat, že zde bude preferován větší počet zastávek (3 - 4), protože boxy jsou zde velmi krátké a tvrdší směsi by velmi citelně zaostávali s časy na kolo kvůli nedostatečnému zahřátí. Navíc je zde důležitá vysoká přilnavost a tak rozdíly mezi směsmi budou větší než je obvyklé. Můžete také zkusit nastavit vyšší úhel sklonu svislé osy (přídavný sklon předních kol při vysokém úhlu zatočení - výhodné v pomalých zatáčkách).
Jak jsem již mínil, odjede se zde nejkratší vzdálenost v sezoně, což jde ruku v ruce menší spotřebě paliva. Toto téma nepodceŇte, odhaduje se, že bude potřeba méně než 200 litrů pro divizi A. Spotřebu si vyzkoušejte a spočítejte, pokud to odfláknete a vezmete tradičních 230 litrů, můžete na to krutě doplatit. 30 litrů rozdíl dělá něco kolem 7 desetin na kolo, což je docela dost.
Nakonec bych chtěl všechny poprosit, abyste především zde používali mozek. Nikde na trati se vedle sebe nevejdou více než 2 auta, a i toto číslo je velice pofiderní. Na hromadné získání pozic v T1 zapomeŇte, bude třeba brzdit o pořádný kus dříve. Zde není kam spěchat, více než 6 lidí obvykle nedojede.