 |
Přihlášení |
 |
 |
Team Speak |
 |
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
|
1. | L. Pohančeník | 215 |
2. | M. Pálfi | 130 |
3. | P. Cink | 88 |
4. | P. Jiránek | 84 |
5. | L. Viskot | 54 |
6. | J. Valeček | 50 |
7. | A. Gacík | 41 |
8. | V. Maliár | 32 |
9. | J. Kurtiš | 32 |
10. | J. Boško | 24 |
|
1. | L.Viskot | 116 |
2. | V.Schenel | 115 |
3. | A.Gacík | 83 |
4. | J.Boško | 66 |
5. | P.Cink | 58 |
6. | M.Dlužík | 57 |
7. | A.Buchta | 57 |
8. | K.Jahna | 44 |
9. | R.Hanousek | 40 |
10. | M.Petříček | 39 |
|
1. | L.Pohančeník | 158 |
2. | R.Šindelka | 123 |
3. | R.Hanoušek | 71 |
4. | M.Hemmer | 70 |
5. | M.Palfi | 62 |
6. | P.Jiránek | 61 |
7. | M.Vons | 60 |
8. | P.Králiček | 52 |
9. | M.Dlužík | 41 |
10. | O.Brhel | 36 |
|
 |
návštěvnost |
 |
|
 |
F1 2012: Pár slov k modu a úpravám v pravidlech |
 |
Často zde čtu dotazy ohledně životnosti motoru a parametrech, které ji ovlivňují. Hned na začátek je nutno zdůraznit, že motor v modu 2012 je naprosto identický s tím loňským (byl zde zkopírován z loňského modu, stejně jako převodovka). Je zde však jedna vyjímka, a to je boost, o kterém bych se chtěl rozepsat podrobněji.
První důležitá věc, kterou byste měli vědět je, že nyní každý vyšší stupeŇ boostu znamená nižší spotřebu paliva a vyšší výkon, a to dokonce na takovou úroveň, že se vyplatí natankovat více litrů, a jet s boostem 5 celý závod. Nebyl bych to ale já, kdyby se zde nenacházel žádný háček :D. A ten háček je právě lehce zvýšené opotřebení motoru s každým stupněm. Není to nijak drastický nárůst - jedná se o 0,2% na stupeŇ, při boostu 5 je tedy rozdíl 1% (dříve byla hodnota opotřebení motoru při boostu 1 1,2% a při boostu 5 6%, nyní je to při boostu 1 1,4% a při boostu 5 7%). To samo o sobě nemůže motoru se základní životností 6000 sekund téměř nijak uškodit. A právě zde se dostáváme k problematice kombinování faktorů ovlivňujících životnost motoru.
Jak zde bylo v minulých sezonách a v článku S@S - Motor již nespočetně řečeno, na životnost motoru mají kromě boostu vliv také teplota motoru a otáčky. Nebudu se zde rozepisovat jak to přesně funguje, od toho je již výše zmíněný článek, který je momentálně na jedné z předešlých stran novinek. Uvedu zde pouze hodnoty a jejich vliv na životnost motoru.
Boost (stupeň, opotřebení motoru)
1. - 1,4% (=0,014 jednotek z životnosti (z celkem 6000) motoru každou sekundu)
2. - 2,8%
3. - 4,2%
4. - 5,6%
5. - 7%
Otáčky (otáčky, opotřebení motoru)
0 - 17499 - 0%
17500 - 100% (= 1 jednotka z životnosti motoru každou sekundu)
17625 - 200%
17750 - 400%
17875 - 800%
18000 - 1600% (= 16 jednotek z životnosti motoru za sekundu)
18125 - 3200%
18250 - 6400%
18375 - 12800%
18500 - 25600% (=250 jednotek z životnosti motoru za sekundu) - 6000/250 = 24 = 24 sekund by motor vydržel běžet na 18500 otáčkách.
Teplota oleje (teplota, opotřebení motoru)
0 - 124,9 - 0%
125 - 100%
127 - 200%
129 - 400%
131 - 800%
133 - 1600%
135 - 3200%
137 - 6400%
139 - 12800%
141 - 25600%
Z uvedených informací je patrné, že jsou zde identické rozestupy, se kterými se násobí opotřebení 2x od toho předchozího. U otáček je to každých 125 otáček od 17500, u teploty po 2 stupních od 125 stupňů (ideální teplota motoru je 123 stupňů). Narozdíl od teploty, která je v podstatě neomezená, však otáčky mají limit 18000. Proč jsem tedy vypisoval i hodnoty nat omezovačem? Je to jednoduše proto, že i na ně se dá dostat, a to příliš brzkým podžazením. Jen tak pro zajímavost, v případě, že bychom podřadili tak nešetrně, že by otáčky vylétly na 19000, přišli bychom o 66% životnosti motoru. Toto by tedy motor vydržel maximálně jednou, podruhé by takto razantní podřazení motor nevydržel. Na těchto otáčkách by totiž mohl běžet pouze 1,5 sekundy. Co se týče teploty motoru, tam je dobré zjistit ideální nastavení chladičů (doporučuju ho nastavovat až jako jednu z posledních věcí), přičemž stejně jako u otáček by jeho teplota měla být co nejblíže k té kritické (ideální teplota je 123, kritická 125).
Ještě jednou připomínám, že všechny 3 faktory na sebe navzájem působí, takže například, když se vám přehřívá motor, doporučuju snížit boost na 1 a nevytáčet motor příliš vysoko.
A prevence? U teploty určitě optimálně nastavený chladič. Teplota se zvyšuje, pokud se spaluje benzín. Rychlost spalování benzínu závisí na otáčkách. Pokud se vám přehřívá motor, dříve řaďte, a pouštějte plyn dříve před zatáčkou. Při volnoběhu se nespaluje nic. Protože F1 nemají ventilátory, motor se chladí pouze proudícím vzduchem. Velikost chladiče je tudíš velikost díry, kterou proudí vzduch k motoru. To taky znamená, že rychlost chlazení závisí kromě otáček i na rychlosti. Když pojedete pomalu, nic neuchladíte. Právě po jezdeckých chybách a během zastávkách v boxech se často stává, že dostaneme teplotu motoru nad kritickou úroveň.
U otáček je to jednodušší, buď můžeme dřív řadit a posledních 500 otáček nechat jen na kritické situace jako start, bránění pozice, předjíždění, a nebo snížit limiter otáček (to lze až na 17250). Doporučuju zvolit první variantu. Otáčky mohou být vskutku zabijácké, a to ještě když připočítáme boost.
Jako pomůcku můžete použít nějaký plugin, který ukazuje aktuální stav motoru (zbývající % životnosti). Na tomto webu jsou ke stažení dva - XD a rfDynHUD. Prvně jmenovaný sám používám, druhý neznám.
Ještě zde uvedu optimální teploty všech směsí pneumatik:
Super Měkká: 93 stupňů
Měkká: 94 stupňů
Střední: 95 stupňů
Tvrdá: 96 stupňů
Mno a co se týče pravidel:
1. Došlo ke změně formulace jedné z vět pravidla 3a) - Penalizace - Může být udělena za (původně): předjetí jezdce do prvních 2 zatáček po vámi zaviněné kolizi a nebo po situaci, kdy došlo z vaší strany k předjetí díky zkrácení tratě. Neplatí v případě chyby vepředu jedoucího jezdce.
Nové znění: předjetí jezdce do prvních 2 zatáček po nepovoleném předjetí všemi koly mimo trať.
Z toho vyplývá, že odteď když způsobíte kolizi, nemusíte čekat až vás soupeř předjede - a i pokud to uděláte, nebude to mít na následném šetření žádný vliv.
2. Došlo k doplnění pravidla 3a), věty - blokování, popřípadě způsobení kolize s vozem o kolo vpřed (blokováním se rozumí změna směru více než jednou)
Toto znamená, že pokud jedete rovně, a vyjedete ze své stopy, již se do ní nesmíte vrátit. Snad nic nepochopitelného.
3. Změna pravidla 3a) - způsobení kolize (obvykle jezdec vzadu, kolize řeší komise na základě replaye. Poškozený jezdec však může s viníkem kolizi rozebrat a případně mu i prominout – v tomto případě neprodleně kontaktuje někoho z komisařů, aby tento případ neřešili. Pokud komisaři tuto informaci neobrží, rozhoudnou o trestu oni).
Nové znění: - způsobení kolize (obvykle jezdec vzadu, kolize řeší komise na základě replaye.
To znamená, že se budou řešit pouze takové situace, které budou nahlášeny formou písemných protestů. Toto pravidlo bylo rovněž doplněno k bodu 3a)
4. Změna pravidla 3a)- změnění několikrát za sebou směr jízdy na rovince (povoleno maximálně 2 krát) a vytlačování jezdce z dráhy.
Nové znění: - změnění několikrát za sebou směr jízdy na rovince (povoleno maximálně 1 krát) a vytlačování jezdce z dráhy.
Toto souvisí se změnou č. 2. Změnu směru lze nyní učinit pouze jednou.
5. Nová věta k pravidlu 3a) - Jakékoliv vulgární projevy na serveru, nevhodné pro komunikaci ve společnosti, a to ani vůči vlastní osobě (v případě konkrétních pojmů se můžete obrátit na adminy) - dle množství a závažnosti od pozic na startu po start z boxů
Jednoduše to znamená - pište tak, jako v živé společnosti, čili slušně. Nebude se tolerovat ani u starších ročníků (dotyční o sobě jistě vědí :)) Nejsme snad dobytci, ale inteligentní (většinou) bytosti. Netýká se to ovšem soukromého (whisp) chatu, který je nemožné kontrolovat.
6. Změna pravidla 3b): 3) změna směru více než 2 krát na jedné rovince- +5 pozic na startu v dalším závodě (3-4 krát změna směru) – +10 pozic na startu v dalším závodě (5 krát změna směru) – průjezd boxy v dalším závodě (6 a více krát změna směru)
Nové znění: 3) změna směru více než 1 krát na jedné rovince
- +10 pozic na startu v dalším závodě (3-4 krát změna směru) – +20 pozic na startu v dalším závodě (5 krát změna směru) – průjezd boxy v dalším závodě (6 a více krát změna směru)
Došlo k zpřísnění penalizací za změnu směru, a snížení povoleného počtu změn směru na 1.
7. Změna pravidla 4 - Proti trestu se nelze odvolat. Při udávání trestu se vždy přihlíží k dalším okolnostem, proto se tresty za zdánlivě podobné situace mohou lišit.
Nové znění: Proti trestu se lze odvolat do 2 dnů od jeho oznámení. Odvolat se lze proti příčině penalizaci, proti její výši, nebo proti obojímu. V případě, že se jezdec odvolá, bude penalizace předložena asociaci jezdců GPDA, která bude o situaci hlasovat. Výsledek hlasování je konečný, a již se proti němu odvolat nelze.
O asociaci jezdců vyjde zanedlouho nový článek, a toto pravidlo bude ještě dále upřesněno.
8. Zrušení pravidla 5g) Počasí v kvalifikaci bude stejné jako v reálu. Pokud se závod pojede v odlišném počasí, neplatí pravidlo Parc Ferme.
Jezdíme už pouze za slunečna.
9. Změna pravidla 6b) Po 30 sekundách začne zahřívací kolo. V první polovině zahřívacího kola může být závod restartován (např. pokud se jezdec nestihl dostat na startovní rošt, či došlo ke kolizi jezdců). Toto je jediný případ, kdy si může o restart požádat sám jezdec. Pokud v jeho délce jezdec zmáčkne ESC, bude automaticky startovat z boxů.
Nové znění: Po 30 sekundách začne zahřívací kolo. V první polovině zahřívacího kola může být závod restartován (např. pokud se jezdec nestihl dostat na startovní rošt, či došlo ke kolizi jezdců). Toto je jediný případ, kdy si může o restart požádat sám jezdec. Pokud k nějakému incidentu dojde v druhé polovině zahřívacího kola, jezdec si již o restart požádat nesmí, a jeli poškození jeho auta vážnějšího rázu, zmáčkne ESC a připraví se na start z boxů.
V podstatě nic nového pod sluncem, v rámci vstřícnosti se to tak již praktikuje skoro ve všech divizích.
10. Změna pravidla 6f) V zaváděcím kole je přísně zakázáno předjíždění. Pokud jezdec udělá chybu a propadne se, může se na svou pozici vrátit až na cílové rovince.
Nové znění: V zaváděcím kole je přísně zakázáno předjíždění. Pokud však jezdec udělá chybu a propadne se, může se na svou pozici opatrně vrátit v průběhu zahřívacího kola.
11. Změna pravidla 7e) Zastávka v boxech není povinná.
Nové znění: Je povinná alespoň 1 zastávka v boxech
Opět nic nového pod sluncem, ono snad ani bez pitstopu nejde závod dokončit.
12. změna pravidla 8b) Pro klasifikaci je nutné odjet alespoň 90% závodu (počítá se počet dokončených kol, zaokrouhluje se (89,5% a výš se zaokrouhlí na 90%, vše pod 89,5% se zaokrouhluje dolů)
Nové znění: Pro klasifikaci je nutné odjet alespoň 90% závodu (počítá se počet dokončených kol, Nezaokrouhluje se (vše pod 90% se nepočítá).
13. Zrušení pravidla 8e) V případě kolize je jezdec který ji způsobil povinen pustit postiženého jezdce dopředu (viník je obvykle jezdec vzadu).
O tom už byla řeč výše.
14. Změna pravidla 8i) Změna týmu je možná pouze jednou během sezony. Body jezdci zůstanou, avšak body do poháru konstruktérů se nepřesouvají.
Nové znění: Změna týmu je možná během sezony. Body jezdci zůstanou, avšak body do poháru konstruktérů se nepřesouvají.
15. Nové pravidlo: Před každým závodem musí každý jezdec odjet na serveru minimálně 50 kol. Jezdci, kteří jedou minimálně druhou sezonu ve F1, mají povinnost odjet alespoň 20 kol. Dále je nutné zajet kolo, které nebude horší než s odstupem 7 sekund od nejrychlejšího kola na serveru. Toto bude kontrolováno přes live timing. Kontrola bude probíhat 2 hodiny před závodem. V případě, že do této doby jezdec neabsolvuje daný počet kol a nezajede potřebný čas, nebude mu umožněn start do závodu. Zároveň je toto považováno za neomluvenou absenci.
Pravidlo zavedené pro zvýšení kvality závodů. Platí již pro 2. závod v Malajsii.
16. Nové pravidlo: První 3 jezdci musí do 72 hodin od skončení závodu poslat písemné vyjádření k závodu. V případě, že tak jezdec neučiní, dostane do dalšího závodu penalizaci +20 míst na startu. |
 | |  |
 |
Komentáře |
 |
Zatím nikdo nekomentoval. Buďte proto první a vložte svůj komentář.
|
|
 |
Přidat komentář |
 |
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
|
|
 |
Hodnocení |
 |
Pro hodnocení musíte být registrovaný.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.
Zatím nikdo nehodnotil.
|
|
|
 |
Servery |
 |
 |
Shoutbox |
|
 |
|