Přihlášení
Jméno Heslo
Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se. Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Team Speak
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
F1 2014
1.L. Pohančeník215
2.M. Pálfi130
3.P. Cink88
4.P. Jiránek84
5.L. Viskot54
6.J. Valeček50
7.A. Gacík41
8.V. Maliár32
9.J. Kurtiš32
10.J. Boško24
Octavia Cup
1. L.Viskot 116
2. V.Schenel 115
3. A.Gacík 83
4. J.Boško 66
5. P.Cink 58
6. M.Dlužík 57
7. A.Buchta 57
8. K.Jahna 44
9. R.Hanousek 40
10. M.Petříček 39
PSC 2014
1. L.Pohančeník 158
2. R.Šindelka 123
3. R.Hanoušek 71
4. M.Hemmer 70
5. M.Palfi 62
6. P.Jiránek 61
7. M.Vons 60
8. P.Králiček 52
9. M.Dlužík 41
10. O.Brhel 36
návštěvnost
TOPlist
F1 2012: Představení Okruhu Barcelona
F1Okruh Circuit de Catalunya je po poslední úpravě 4,655 kilometrů dlouhý. Byl postaven počátkem 90. let minulého století katalánským Královským automobilovým klubem. Díky nadčasově řešeným boxům a na svou dobu nadprůměrnou bezpečností je i po více jak 20 letech provozu využíván nejen pro pořádání GP Španělska, ale stal se rovněž oblíbeným místem pro předsezónní testování. K tomu přispěly i příznivé klimatické podmínky a řada vysokorychlostních zatáček, které ideálně prověří efektivitu aerodynamického řešení. To je důvod, proč všechny týmy znají okruh nedaleko Barcelony ze všech tratí šampionátu nejlépe.

Okruh Circuit de Catalunya byl koncipován jako moderní rychlostní okruh s předpokládanou průměrnou rychlostí kolem 225 km/h. Tomu odpovídala konstrukce zatáček, mezi nimiž dominují zejména ty, které lze projíždět za obrovského přetížení vysokou rychlostí přes 200 km/h. Se stále dokonalejší aerodynamikou ovšem tato vlastnost okruhu způsobila, že se na něm nedalo prakticky nikde předjíždět. Nejvhodnějším místem tak nadále zůstávala jen první zatáčka za cílovou rovinkou, ale i v ní neměli jezdci příliš mnoho šancí na uskutečnění předjížděcího manévru. Na vině byla paradoxně dvojice zatáček na druhém konci cílové rovinky, které patřily k těm vysokorychlostním. Velká rychlost způsobila, že žádný z jezdců se nemohl přiblížit před vjezdem na cílovou rovinku ke svému soupeři natolik, aby ho mohl na jejím konci vybrzdit.



Proto před závodem v roce 2007 došlo k zásadní změně. Obě pravé zatáčky před cílovou rovinkou od sebe oddělila pravoúhlá šikana, která výrazně snížila rychlost monopostů a dala šanci k využití správného okamžiku pro akceleraci při přípravě útoku. U jezdců se tato úprava setkala s rozporuplnými reakcemi. Nikdy zde už nezažijí pocit, kdy je jejich tělo odstředivou silou doslova vytahováno z kokpitu. Současně ale uznávají, že z hlediska bezpečnosti to byl krok správným směrem, který zároveň pomohl k zatraktivnění většinou nudného závodu.

Komentáře
#1 | Jiri Nice dne May 12 2012 22:07:10
ze závodu se omlouvám
#2 | Tomas Kuvik dne May 13 2012 10:49:17
aj ja sa ospravedlnujem
#3 | StanLey dne May 13 2012 11:07:37
Stanislav Pokorný - ze závodu se omlouvám
Přidat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
Hodnocení
Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.
Servery
F1 2014 IP: 88.146.196.246:34050
Live Timing


Octavia Cup IP: 88.146.196.246:34200
Live Timing


PCC

IP: 88.146.196.246:34100
Live Timing


Shoutbox
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

  mert34
23/07/2023 00:06

  mert34
21/07/2023 21:23

  mert34
18/07/2022 10:28

  mert34
07/07/2022 15:43

  mert34
19/10/2021 10:20

  mert34
23/09/2021 17:02

  mert34
23/09/2021 17:02

  mert34
04/05/2021 01:23

  mert34
03/01/2021 22:26

  mert34
03/01/2021 22:26

Design and Code by Power-Design
Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2010. Under GNU Affero GPL v3 licence.
Apycom jQuery Menus