Nejste členem? Klikněte sem a zaregistrujte se.
Zapomněli jste heslo? Pro zaslání nového Klikněte sem.
Team Speak
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
F1 2014
1.
L. Pohančeník
215
2.
M. Pálfi
130
3.
P. Cink
88
4.
P. Jiránek
84
5.
L. Viskot
54
6.
J. Valeček
50
7.
A. Gacík
41
8.
V. Maliár
32
9.
J. Kurtiš
32
10.
J. Boško
24
Octavia Cup
1.
L.Viskot
116
2.
V.Schenel
115
3.
A.Gacík
83
4.
J.Boško
66
5.
P.Cink
58
6.
M.Dlužík
57
7.
A.Buchta
57
8.
K.Jahna
44
9.
R.Hanousek
40
10.
M.Petříček
39
PSC 2014
1.
L.Pohančeník
158
2.
R.Šindelka
123
3.
R.Hanoušek
71
4.
M.Hemmer
70
5.
M.Palfi
62
6.
P.Jiránek
61
7.
M.Vons
60
8.
P.Králiček
52
9.
M.Dlužík
41
10.
O.Brhel
36
návštěvnost
F1 2012: Představení Okruhu Barcelona
Okruh Circuit de Catalunya je po poslední úpravě 4,655 kilometrů dlouhý. Byl postaven počátkem 90. let minulého století katalánským Královským automobilovým klubem. Díky nadčasově řešeným boxům a na svou dobu nadprůměrnou bezpečností je i po více jak 20 letech provozu využíván nejen pro pořádání GP Španělska, ale stal se rovněž oblíbeným místem pro předsezónní testování. K tomu přispěly i příznivé klimatické podmínky a řada vysokorychlostních zatáček, které ideálně prověří efektivitu aerodynamického řešení. To je důvod, proč všechny týmy znají okruh nedaleko Barcelony ze všech tratí šampionátu nejlépe.
Okruh Circuit de Catalunya byl koncipován jako moderní rychlostní okruh s předpokládanou průměrnou rychlostí kolem 225 km/h. Tomu odpovídala konstrukce zatáček, mezi nimiž dominují zejména ty, které lze projíždět za obrovského přetížení vysokou rychlostí přes 200 km/h. Se stále dokonalejší aerodynamikou ovšem tato vlastnost okruhu způsobila, že se na něm nedalo prakticky nikde předjíždět. Nejvhodnějším místem tak nadále zůstávala jen první zatáčka za cílovou rovinkou, ale i v ní neměli jezdci příliš mnoho šancí na uskutečnění předjížděcího manévru. Na vině byla paradoxně dvojice zatáček na druhém konci cílové rovinky, které patřily k těm vysokorychlostním. Velká rychlost způsobila, že žádný z jezdců se nemohl přiblížit před vjezdem na cílovou rovinku ke svému soupeři natolik, aby ho mohl na jejím konci vybrzdit.
Proto před závodem v roce 2007 došlo k zásadní změně. Obě pravé zatáčky před cílovou rovinkou od sebe oddělila pravoúhlá šikana, která výrazně snížila rychlost monopostů a dala šanci k využití správného okamžiku pro akceleraci při přípravě útoku. U jezdců se tato úprava setkala s rozporuplnými reakcemi. Nikdy zde už nezažijí pocit, kdy je jejich tělo odstředivou silou doslova vytahováno z kokpitu. Současně ale uznávají, že z hlediska bezpečnosti to byl krok správným směrem, který zároveň pomohl k zatraktivnění většinou nudného závodu.