Nejste členem? Klikněte sem a zaregistrujte se.
Zapomněli jste heslo? Pro zaslání nového Klikněte sem.
Team Speak
IP: 88.146.196.246
Heslo: stejné jako na servery
F1 2014
1.
L. Pohančeník
215
2.
M. Pálfi
130
3.
P. Cink
88
4.
P. Jiránek
84
5.
L. Viskot
54
6.
J. Valeček
50
7.
A. Gacík
41
8.
V. Maliár
32
9.
J. Kurtiš
32
10.
J. Boško
24
Octavia Cup
1.
L.Viskot
116
2.
V.Schenel
115
3.
A.Gacík
83
4.
J.Boško
66
5.
P.Cink
58
6.
M.Dlužík
57
7.
A.Buchta
57
8.
K.Jahna
44
9.
R.Hanousek
40
10.
M.Petříček
39
PSC 2014
1.
L.Pohančeník
158
2.
R.Šindelka
123
3.
R.Hanoušek
71
4.
M.Hemmer
70
5.
M.Palfi
62
6.
P.Jiránek
61
7.
M.Vons
60
8.
P.Králiček
52
9.
M.Dlužík
41
10.
O.Brhel
36
návštěvnost
F1 2012: Prezentace okruhu Gillese Villeneuva
GP Kanady patří do kalendáře formule 1 od roku 1967. První závod vyhrál Jack Brabham na voze vlastní konstrukce. V úvodní dekádě se kanadská velká cena konala na okruzích v Mosportu a v Mont Treblant, od roku 1978 se pak natrvalo přestěhovala do Montréalu. Zde pořadatelé částečně využili městké komunikace a doplnili je o speciálně vybudované závodní úseky. Vznikl tak okruh o délce 4,361 km, který jezdci obkrouží během závodu celkem 70krát. Prvním vítězem v Montréalu se 8. října 1978 stal Gilles Villeneuve, jehož jméno dnes tato trať nese. Kanaďan odstartoval ve svém Ferrari z třetí pozice. Když pak přebíral pohár pro vítěze, nad hlavou se mu vznášely sněhové vločky. Proto se GP Kanady konala v tomto pozdním termínu už jen třikrát, aby od roku 1982 získala natrvalo červnový termín.
Montréalská trať je velmi náročná na brzdy. Závodní vozy dosahují na dlouhých rovinkách vysoké rychlosti, v době V10 motorů to bylo až 340 km/h, dnes motory V8 s omezením otáček umožňují nejvyšší rychlost do 320 km/h. Protože jsou rovinky prokládány úzkými, pomalými zatáčkami a šikanami, přináší to velké zatížení brzd. Vůbec nejdelší přímý úsek představuje cílová rovinka, dlouhá 1005 metrů, po níž se jezdci řítí na plný plyn po dobu 13 vteřin. Inženýři všech týmů proto v rámci aerodynamického řešení pro vysoké rychlosti navrhují zvětšené vstupní chladící otvory a současně připravují pro své jezdce speciální balíčky aerodynamických prvků, které omezují čelní odpor na minimum. Zde používaná přední i zadní křídla mají mnohem menší rozměry a sklon vodorovných prvků je minimální.
Na závěr jedna důležitá informace - dávejte si pozor na zkracování poslední šikany. Bude kontrolována.
Spíš budu kontrolovat, jestli je někdo neobjíždí "zadem" :D Čili ten bílej retardér bude hranice, od které to budu zapisovat. Předpokládám ale, že toto bude ojedinělý úkaz.